شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 12660
مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

حضرت زینب(س) پیروی از ولایت را در اولویت قرار داد

قم نيوز : قم نیوز:مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حضرت زینب(س) پیروی از امام و ولایت را در تمام شئون زندگی در اولویت قرار داد و امام زمان خود را شناخت و پایبند به سیره، روش و منش امام دوران بود.
حضرت زینب(س) پیروی از ولایت را در اولویت قرار داد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلام عباس موسوی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: زینب کبری(س) وفادار، اسلام‌شناس، عالم و محدثه بود و در صحنه‌های مختلف در راستای مبارزه با ظلم و ستم طاغوت‌ها و اعتلای دین مبین اسلام، ترویج معارف الهی و قرآنی اقدامات گسترده‌ای در تاریخ داشت.

وی با تأکید بر الگوبرداری از حضرت زینب(س) گفت: این بانوی بزرگوار در صحنه کربلا از ابتدا تا انتها حضوری شجاعانه، جدی، التیام‌بخش و آرام‌بخش داشت.

مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) همواره همراه امام بود و همچنین اذن همسر خود را برای یاری و همراهی امام حسین(ع) دریافت کرد بنابراین این وفاداری زینب(س) به امام خود برای همه زنان عالم درس تمام عیار است.

وی یادآور شد: حضرت زینب(س) پیروی از امام و ولایت را در تمام شئون زندگی در اولویت قرار داد و امام زمان خود را شناخت و پایبند به سیره، روش و منش امام دوران بود.

موسوی با تأکید بر درس‌آموزی از زینب کبری(س) گفت: حفظ حریم محرم و نامحرم و طرز معاشرت با نامحرم در سیره و شخصیت حضرت زینب(س) وجود داشت.

وی رعایت حدود شرعی، معارف اسلامی، پایبندی به عبادات، معارف اسلامی و زهد و تقوا را از جمله ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(س) ذکر کرد که می‌توان از آنها الگوبرداری داشت.

مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در سخت‌ترین شرایط از احکام الهی سرپیچی نکرد و تکلیفش را بر همه چیز مقدم داشت.

وی یادآور شد: زینب کبری(س) در زمینه معرفی دین و افشای دستگاه ظلم و ستم کوتاهی نکرد و چهره ظلم را نمایان کرد و اهل بیت(ع) و دین اسلام را در خطبه‌ها و مجالس به مردم شناساند.

موسوی با بیان اینکه قیام عاشورا وامدار زینب کبری(س) است گفت: خطبه‌های این بانوی بزرگوار علت ماندگاری عاشورا است و در همین زمینه مصائب و سختی‌های فراوانی از سوی دستگاه ظلم به وی وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) پیام‌آور صبر، علم و حدیث بود که برای همه اعصار الگویی برای معرفی دین و رونمایی از چهره باطل و وفاداری به امام زمانش محسوب می‌شود.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdce7p8z.jh8wpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما