پنجشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : 12790
منبع : قم نیوز
در شب نخست سال جدید

199 هزار زائر و مسافر در قم اسکان یافتند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائران استان قم گفت: در شب نخست سال جدید 199 هزار و 949 زائر و مسافر در مکان‌های از پیش تعیین شده شهر مقدس قم اسکان یافتند.
199 هزار زائر و مسافر در قم اسکان یافتند
به گزارش قم نیوز، محمدحسین امین جعفری با اشاره به اینکه کمیته اسکان یکی از شاخص ترین کمیته های ستاد تسهیلات زائران استان قم است یادآور شد: وظیفه این کمیته اسکان زائران و مسافران قم است که از آخرین روز سال گذشته کار خود را شروع کرده است.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش ۴ هزار کلاس در قالب ۴۰۰ مدرسه برای اسکان زائران فراهم شده است، اظهار داشت: در کنار این کلاس‌ها سالن های ورزشی آموزش و پرورش و نمازخانه های مدارس نیز به اسکان زائران اختصاص داده شده است.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائران استان قم با بیان اینکه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان قم زائران و مسافران نوروزی در ورزشگاه های شهید حیدریان و رضاییان و طاهریان نیز اسکان داده می‌شوند ابراز داشت: از سوی شهرداری نیز ۱۰ بوستان برای اسکان زائران شهر مقدس قم اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: از سوی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهان پذیرها و منازل استیجاری نیز آماده پذیرایی از زائران و مسافران شهر کریمه اهل بیت هستند.

امین جعفری افزود: امامزاده ها، برخی از حسینه ها و تکایا و مجتمع امام خمینی جنب گلزار شهدای قم نیز برای اسکان زائران نوروزی آماده شده است.

وی شب گذشته را از استثنائات سال های اخیر در قم عنوان کرد و اظهار داشت: شب گذشته جمعا حدود ۱۹۹ هزار و ۹۴۹ زائر و مسافر در مکان های از پیش تعیین شده در شهر مقدس اسکان یافتند.

رئیس کمیته ستاد تسهیلات زائران استان قم افزود: از این تعداد ۶۸ هزار و ۵۸۹ نفر از سوی آموزش و پرورش، ۳۹ هزار و ۷۴۶ از سوی سازمان میراث فرهنگی، ۵۶ هزار و ۱۲ نفر در بوستان‌ها، ۱۶ هزار و ۸۳ نفر در حسینیه‌ها و در مهانسراهای ادارات و سایر امکان ۱۵ هزار و ۸۶۵ نفر اسکان یافته‌اند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdciuyaz.t1ar32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما