چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 12963

حضور موثر اوژانس 115 در مراسم هاو مناسبات

قم نيوز : قم نیوز: همه امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی برای خدمت به زائران مسافران در ایام نوروز بسیج شده است.
محسن محرری معاون زائرین استانداری قم،  بازدید از مراکز فوریت استان ،نوروز92
محسن محرری معاون زائرین استانداری قم، بازدید از مراکز فوریت استان ،نوروز92
به گزارش قم نیوز، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم صبح امروز درحاشیه بازدید از مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان با بیان اینکه مجموعه اورژانس ۱۱۵ و دانشگاه علوم پزشکی قم در این مدت از همه ظرفیت ها، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در جهت ارائه خدمات به زائران مسافران استفاده کرده است افزود: در این مدت حضور تیم های امدادی در محورهای درون و برون شهری، آمادگی مراکز درمانی و نظارت مستمر تیم های بهداشتی بر عملکرد واحدهای تهیه و توزیع مواد غذائی موجب ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران شده است.

محرری با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی حوادث رانندگی جاده ای منجر به جرح از ابتدای طرح امداد نوروزی در مقایسه با سال گذشته گفت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۰ مورد گزارش شده بود در حالی که امسال به ۱۲۳ مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه طبق آمار های اورژانس ۱۱۵ میزان تصادفات جرحی محورهای درون شهری افزایش یافته است افزود: بسیاری از این تصادفات مربوط به راکبین موتور سیکلت سوار در استان که متاسفانه حجم وسیعی از ماموریت های اورژانس ۱۱۵ را نیز شامل می شوند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای امسال تا ساعت ۸ صبح ششم فروردین هیچگونه حادثه منجر به فوت در جاده های استان رخ نداده است.

محرری همچنین از افزایش ۲۰ درصدی میزان سفر به قم در هفته نخست تعطیلات نوروزی در مقایسه با پارسال خبر داد و گفت: در این مدت مسافران از جاذبه های مذهبی و توریستی قم بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه با تمهیدات بکارگرفته شده میزان اقامت مسافران در قم نیز ۲۵ درصد افزایش یافته است افزود: این مسافران در مراکز اقامتی، مدارس و بوستانها اقامت یافتند و با ظرفیت سازی انجام شده هر شب ۹۵ هزار نفر در این مراکز اسکان داده شدند.

یادآور می شود طرح امداد نوروزی اورژانس ۱۱۵ استان تا ۱۷ فروردین ۹۲ ادامه دارد و ۱۶ پایگاه شهری و ۱۶ پایگاه جاده‌ای اورژانس و ۱۰ دستگاه موتورلانس، ۳ ایستگاه سلامتی در اتوبان قم تهران و قم کاشان به مردم خدمات ارائه می‌کنند.


انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcaeon6.49nui15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما