جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : 13001
منبع : قم نیوز
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خبر داد

افزایش 15 درصدی میزان تماس با اورژانس 115 در نوروز

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از 13 هزار تماس در اورژانس 115 قم به ثبت رسیده است.
افزایش 15 درصدی میزان تماس با اورژانس 115 در نوروز
به گزارش قم نیوز، محمد جواد باقری با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا کنون ۱۳ هزار و ۸۷۵ تماس در این مرکز به ثبت رسیده است افزود: ازاین میزان تماس شهروندان و مسافران نوروزی یک هزار و ۹۴۵ مورد منجر به انجام ماموریت‌های شهری و جاده‌ای و امداد رسانی به مصدومان حادثه دیدگان شده است.

وي با اشاره به اینکه تعداد تماس‌های دریافتی اورژانس ۱۱۵ در نوروز امسال تا پایان صبح هشتم فروردین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است گفت: طبق آمار سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۱ تماس با اورژانس ۱۱۵ انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم مجموع تصادفات جرحی در شهر و جاده در این مدت را ۷۰۱ مورد اعلام کرد و افزود: ۵۷۹ مورد از این تصادفات در محور‌های برون شهری و ۱۲۲ مورد در محورهای درون شهری اتفاق افتاده است.

وي ادامه داد: در این مدت بیش از ۲ هزار نفر نیز در حوادث مختلف دچار مصدومیت شدند که در صورت نیاز پس از مداوی اولیه در محل با آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شدند.

باقری از خدمات ارزشمند اورژانس در محوره‌های برون شهری را ایجاد سه ایستگاه سلامتی عنوان کرد و افزود: تا کنون بیش از ۸۰۰ مسافر نوروزی در محورهای قم - تهران و قم - کاشان از خدمات درمانی این ایستگاه‌ها بهره‌مند شدند.

وی همچنین از استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با امکانات ویژه درمانی در محل عوارضی قم - تهران خبر داد و افزود: این اتوبوس که با نگاه درمانگاهی در این محل مستقر شده است با به کارگیری نیروی مناسب به مراجعین خدمات درمانی سرپايی ارائه می‌کند که موجب کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها می‌شود.

طرح نوروزی اورژانس ۱۱۵ استان تا ۱۷ فروردین ۹۲ ادامه دارد و ۱۶ پایگاه شهری و ۱۶ پایگاه جاده‌ای اورژانس و ۱۰ دستگاه موتورلانس، ۳ ایستگاه سلامتی در اتوبان قم - تهران و قم - کاشان به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcez78z.jh8x7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما