جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : 13014
معاون فرهنگی سپاه قم خبر داد

اعزام 120 زائر خارجی به کربلای ایران

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: کاروان 120 نفر زائران خارجی از 15 ملیت گوناگون از استان قم به سرزمین‌های نورانی کربلای ایران اعزام شد.
اعزام 120 زائر خارجی به کربلای ایران
به گزارش قم نیوز، سرهنگ احمد حسینی با اشاره به برنامه‌های سامان‌دهی اعزام خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم قم به سفرهای راهیان نور در نوروز امسال اظهار کرد: یکی از اقدامات ویژه در سال جاری، اعزام کاروانی از زائران خارجی به سرزمین‌های نورانی کربلای ایران بوده است.

وی افزود: این کاروان شامل ۱۲۰ نفر از اتباع کشورهایی همچون آلمان، پاکستان، بحرین و عمان بوده و برنامه‌های فرهنگی خاصی هم در طول سفر برای آنها در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه افراد حاضر در این کاروان از ۱۵ ملیت مختلف هستند گفت: برگزاری مراسم دعای عهد، اجرای رزمایش و توزیع اقلام فرهنگی در میان این افراد جزو برنامه‌هایی است که متناسب با شرایط آنها پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: بازدید از مناطق یادمانی شرهانی، فکه، طلائیه، هویزه، دهلاویه و مقتل شهید چمران هم برای این کاروان در نظر گرفته شده است.

حسینی با بیان اینکه زائران خارجی سرزمین‌های نور پیش‌زمینه‌ای از دفاع مقدس ندارند خاطرنشان کرد: با این حال شاهد بودیم که شور و اشتیاق خاصی در این افراد موج می‌زد و حضور در کربلای ایران تاثیر معنوی خاصی بر آنها گذاشته بود.

مسئول ستاد فرهنگی راهیان نور استان قم بیان داشت: بازدید از شهر خرمشهر و مسجد این شهر به عنوان نماد ایستادگی و دفاع ملت ایران جزو برنامه‌های کاروان اتباع خارجی است.

وی در ادامه با بیان اینکه تعیین شهدای شاخص به صورت ملی و متمرکز هر سال صورت می‌گیرد گفت: شهید «عبدالحمید دیالمه» به عنوان الگوی پسران و شهیده «سیده طاهره هاشمی» به عنوان شهید شاخص زن در سال جاری انتخاب شدند و علاوه بر این برای نخستین بار شهید «سلیمان خاطر» به عنوان شهید شاخص جهان اسلام در مبارزه با اسرائیل جنایت‌کار هم معرفی شد.

حسینی اضافه کرد: این شهدای شاخص و ویژگی‌های منحصر به فرد آنها از طریق بسته‌های فرهنگی و صحبت‌های روایت‌گران در همه کاروان‌ها معرفی شده و سعی می‌کنیم خصوصیات اخلاقی و سیره زندگی‌ ایشان را به نسل امروز منتقل سازیم.

معاون فرهنگی سپاه علی بن ابیطالب(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل گروه خادمان راهیان نور عنوان داشت: اعضای این گروه خود را خادم شهدا و زائران سرزمین‌های نور می‌دانند و خالصانه به خدمت‌ مشغول هستند.

وی با تاکید بر انعکاس صحیح و دقیق اطلاعات مربوط به اعزام کاروان‌های راهیان نور از سوی رسانه‌ها ابراز کرد: این امر سبب گسترش فرهنگ جهاد و شهادت و ارج‌گذاری به آرمان‌های امام و انقلاب خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdci5uaz.t1apz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما