پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 1315
آیت الله مقتدایی:

تولیدات حوزه علمیه باید به زبان روز به دنیا عرضه شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه نمی‌توان تولیدات علمی حوزه را مستقیما به دیگر کشورها منتقل کرد تأکید کرد: تولیدات حوزه علمیه باید به زبان روز به دنیا عرضه شود.
تولیدات حوزه علمیه باید به زبان روز به دنیا عرضه شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله مرتضی مقتدایی ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: وظییفه اصلی این سازمان انتقال فرهنگ ناب اسلام و انقلاب اسلامی و کلام امام و رهبری به دنیاست که دنیا عطش شنیدن آن را دارد.

وی افزود: البته در اینجا قصور شده و واسطه بین حوزه و این سازمان قطع بوده است، شما این وظیفه را دنبال می‌کنید اما این وظیفه در نهایت به درستی انجام نمی‌شود و رایزنان فرهنگی وظیفه‌ای را که بر عهده آنان بوده است از آنان ندیده‌ایم.

مقتدایی با اشاره به طرفیت بالای علمی قم بیان داشت: این تولیدات قابل عرضه مستقیم به دیگر کشورها نیست و باید به زبان روز درآید و عرضه شود.

وی افزود: افرادی که می‌خواهند به عنوان رایزن اعزام شوند باید دوره‌هایی را بگذرانند و علومی را فرابگیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به رسالت سنگین این سازمان تصریح کرد: بیانات امام و رهبری ممکن است در داخل به علت دسترسی آسان ما کمتر به اهمیت آن توجه شود اما می‌تواند با استدلال به جهان عرضه شود و گوش شنوا برای آن زیاد است.

مقتدایی با اشاره به جنبش‌های اخیر در اروپا وآمریکا و بیداری اسلامی در منطقه بیان داشت: امروز برخی جنبش‌های اروپا و آمریکا به تقلید از میدان التحریر ایجاد می‌شود میدان التحریر نیز نتیجه انقلاب اسلامی است و همین نشانه اسلامی بودن بیداری‌ها در منطقه است.

تاکید بر همکاری مشترک
وی با تاکید بر همکاری مشترک میان حوزه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: امروز این احساس هم برای حوزه و هم سازمان ایجاد شده است و با همکاری می‌توانیم گام‌های خوبی برداریم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.8b8urhbfsiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما