دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 13240
مدير گروه قلب بیمارستان شهید بهشتی قم عنوان كرد:

امكان ابتلا به فشار خون در افراد لاغر و چاق

قم نيوز : قم نیوز: مدير گروه قلب دانشگاه علوم پزشكي قم گفت: امكان ابتلا به فشار خون در افراد لاغر و چاق وجود دارد ولي در افراد چاق نسبت به افراد لاغر به دليل اضافه وزن شانس ابتلا به ديابت، فشارخون و چربي بيشتر است.
امكان ابتلا به فشار خون در افراد لاغر و چاق
به گزارش قم نیوز، سيد فخرالدين حجازي با اشاره به شعار هفته سلامت مبني بر فشار خون را جدي بگيريم اظهار كرد: فشار خون به صورت ژنتيكي يا به دليل نوع رژيم غذايي نادرست در افراد بروز مي‌كند.
وي خاطرنشان كرد: به طور معمول فشار خوني كه به دليل استرس و ناراحتي به صورت حاد افزايش پيدا كند سبب مراجعه فرد به اورژانس مي‌شود.

مدير گروه قلب بیمارستان شهید بهشتی قم ادامه داد: فشار خوني كه به تدريج افزايش پيدا كند هيچ علامتي ندارد به همين دليل در اين طور مواقع مردم دچار عدم دقت و وسواس روي فشار خون مي‌شوند.
وي عنوان داشت: امكان ابتلا به فشار خون در افراد لاغر و چاق وجود دارد ولي در افراد چاق نسبت به افراد لاغر به دليل اضافه وزن شانس ابتلا به ديابت، فشارخون و چربي خون بيشتر است.

حجازي با اشاره به ارتباط بين بيماران قلبي و فشار خون گفت: بيماري‌هاي قلبي يكي از عوارض فشار خون است بنابراين زماني كه فردي در دراز مدت مبتلا به فشار خون بالا باشد دچار سكته‌هاي قلبي، نارسايي‌هاي كليه و خونريزي‌هاي چشمي و مغزي مي‌شود.

وي كاهش وزن، قطع سيگار، اصلاح رژيم غذايي نادرست، ورزش كردن و پياده‌روي را از جمله عوامل مؤثر در كاهش فشار خون ذكر كرد.

استاديار قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكي قم به افراد مختلف توصيه كرد مصرف نمك در مواد غذايي را به حداقل برسانند و در رژيم غذايي خود از ميوه‌ها و سبزيجات تازه بيشتر استفاده كنند و در صورت سابقه بيماري فشار خون در خانواده، فشار خون خود را به صورت مستمر بررسي كنند.


انتهاي پيام/119/
https://qomnews.ir/vdcjy8ev.uqetxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما