کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار قم خبر داد

ارسال بیش از 400 مقاله به همایش معماری اسلامی

درگاه الکترونیک شهرداری قم , 24 فروردين 1392 ساعت 17:58

قم نیوز: شهردار قم از ارسال بیش از 400 مقاله به دبیرخانه همایش معماری اسلامی خبر داد.


به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در جلسه هماهنگی همایش معماری اسلامی اظهار داشت: از جمله اقداماتی که بعد از تغییر و تحول در مدیریت شهری صورت گرفت پیاده‌سازی فرمایشات رهبری در حوزه مدیریت شهری بود.

وی با اشاره به سخنان محوری رهبر معظم انقلاب پیرامون توجه به معماری اسلامی عنوان کرد: با توجه به رهنمودهای رهبری بر آن شدیم با بهره‌گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌های با تجربه در این زمینه همایشی در خصوص الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی برگزار کنیم.

شهردار قم با اشاره به استقرار دبیرخانه دائمی همایش معماری اسلامی با هویت ایرانی در قم عنوان کرد: در نظر داریم این همایش را در سطوح مختلف استانی، ملی و بین‌المللی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن روز معمار، تصمیم گرفته شد همایش الگوی معماری اسلامی با هویت ایرانی چهارم و پنجم اردیبهشت ماه در قم برگزار شود.

دلبری از چاپ کتاب «قم؛ شهر موجود و شهر مطلوب» خبر داد و ابراز داشت: برای معرفی معماری شهرسازی ایرانی اسلامی لازم است نقطه‌ای را به عنوان الگو معرفی کنیم و در این کتاب می‌خواهیم قم قدیم را به جهانیان معرفی کنیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم این همایش چراغ راهی برای رسیدن به الگوی معماری شهرسازی ایران اسلامی باشد.

شهردار قم با بیان اینکه مقالات ارسالی تنها محدود به این همایش نخواهد بود یادآور شد: تاکنون ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه رسیده است و برای دریافت مقالات تنها به این زمان محدود نخواهیم شد.

وی قدمت شهر قم و وجود حوزه علمیه و مراجع تقلید را از جمله علل انتخاب قم برای برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: اینها فرصت‌هایی است که می‌توان از آنها برای غنی‌سازی کارهای علمی و دیدگاه‌های اسلامی و مذهب تشیع بهره گرفت.

دلبری تاکید کرد: مقالات ارسالی برای مدیریت شهری و به شرط ارتباط داشتن با معماری و شهرسازی اسلامی به مدل اجرایی تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام/۱۱۶/


کد مطلب: 13376

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/13376/ارسال-بیش-400-مقاله-همایش-معماری-اسلامی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir