شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : 13376
شهردار قم خبر داد

ارسال بیش از 400 مقاله به همایش معماری اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم از ارسال بیش از 400 مقاله به دبیرخانه همایش معماری اسلامی خبر داد.
ارسال بیش از 400 مقاله به همایش معماری اسلامی
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در جلسه هماهنگی همایش معماری اسلامی اظهار داشت: از جمله اقداماتی که بعد از تغییر و تحول در مدیریت شهری صورت گرفت پیاده‌سازی فرمایشات رهبری در حوزه مدیریت شهری بود.

وی با اشاره به سخنان محوری رهبر معظم انقلاب پیرامون توجه به معماری اسلامی عنوان کرد: با توجه به رهنمودهای رهبری بر آن شدیم با بهره‌گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌های با تجربه در این زمینه همایشی در خصوص الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی برگزار کنیم.

شهردار قم با اشاره به استقرار دبیرخانه دائمی همایش معماری اسلامی با هویت ایرانی در قم عنوان کرد: در نظر داریم این همایش را در سطوح مختلف استانی، ملی و بین‌المللی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن روز معمار، تصمیم گرفته شد همایش الگوی معماری اسلامی با هویت ایرانی چهارم و پنجم اردیبهشت ماه در قم برگزار شود.

دلبری از چاپ کتاب «قم؛ شهر موجود و شهر مطلوب» خبر داد و ابراز داشت: برای معرفی معماری شهرسازی ایرانی اسلامی لازم است نقطه‌ای را به عنوان الگو معرفی کنیم و در این کتاب می‌خواهیم قم قدیم را به جهانیان معرفی کنیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم این همایش چراغ راهی برای رسیدن به الگوی معماری شهرسازی ایران اسلامی باشد.

شهردار قم با بیان اینکه مقالات ارسالی تنها محدود به این همایش نخواهد بود یادآور شد: تاکنون ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه رسیده است و برای دریافت مقالات تنها به این زمان محدود نخواهیم شد.

وی قدمت شهر قم و وجود حوزه علمیه و مراجع تقلید را از جمله علل انتخاب قم برای برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: اینها فرصت‌هایی است که می‌توان از آنها برای غنی‌سازی کارهای علمی و دیدگاه‌های اسلامی و مذهب تشیع بهره گرفت.

دلبری تاکید کرد: مقالات ارسالی برای مدیریت شهری و به شرط ارتباط داشتن با معماری و شهرسازی اسلامی به مدل اجرایی تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjmtev.uqetazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما