جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 12349
پیریایی تأکید کرد:

مهندسان قم باید در معماری اسلامی حرف اول را در کشور بزنند

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: امروز موضوعاتی همانند معماری اسلامی برای جامعه بسیار داری اهمیت است که در این راستا مهندسان استان قم باید در این زمینه حرف اول را در کشور بزنند.
مهندسان قم باید در معماری اسلامی حرف اول را در کشور بزنند
به گزارش قم نیوز، کرم رضا پیریایی در همایش بزرگ جامعه مهندسین و فرهیختگان علمی استان قم که به مناسبت بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برگزار شد، با تبریک روز مهندس به مهندسان کشور و استان اظهار داشت: امروز موضوعاتی همانند معماری اسلامی برای جامعه بسیار دارای اهمیت است که در این راستا مهندسان استان قم باید در این زمینه حرف اول را در کشور بزنند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم باید جایگاه خود را در سطح استان و همچنین کشور مورد ارزیابی قرار دهد، افزود: برخی از افراد تنها به نقد از دیگران عادت کردند در حالی که انسان در ابتدا باید خود را بشناسد و به ظرفیت‌های وجودی خود پی ببرد.

استاندار قم با بیان اینکه عرصه مهندسی، عرصه بسیار گسترده‌ای است افزود: نقش مهندسان و سازمان نظام مهندسی در مجموعه ساخت و سازهای استان نقش موثر و تاثیرگذاری است.

وی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم امروز در کارگروه های مختلف استان حضوری فعال داشته که جا دارد در زمینه اشتغال مهندسان جوان نیز طرح هایی را به کارگروه اشتغال استان ارائه کند.

پیریایی افزود: مشکلات شغلی مهندسان به عنوان کانون تخصصی و علمی که تحصیلات آنها جایگاه کاربردی و راهبردی دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قم در مسیر کارهای عمرانی بزرگی قرار دارد، اظهار داشت: دولت های آینده نیز باید به نقس مهندسان در کشور و در امور عمرانی و ساخت و سازها بیش از پیش توجه و آنها را مورد حمایت قرار دهند.

از ظرفیت استان قم تا کنون کمتر استفاده شده است

استاندار قم ادامه داد: معتقدم از ظرفیت استان قم تا کنون کمتر استفاده شده است و با وجود اینکه در سطح استان پروژه های عمرانی بسیاری در حال اجرا است اما این میزان کافی نبوده و باید گسترش یابد.

وی عنوان کرد: باید از فرصت‌های برتر استان در سطح ملی حداکثر استفاده را کرد و از تمام ظرفیت‌ها برای جذب بودجه در بخش‌‌های مختلف بهره برد.

پیریایی عنوان کرد: در طی این مدت رئیس محترم جمهور سه بار به قم سفر کردند که این سفرها نتایج خوبی در بر داشته و اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بستر کلی همه فعالیت‌های عمرانی که در استان صورت می‌گیرد مهندسان در آن نقش دارند و مجموعه نظام مهندسی از حیث نیروی انسانی فعالیت‌های عمرانی را پشتیبانی می‌کند.

برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری قم

استاندار قم، در ادامه از برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان قم خبر داد و افزود: این همایش قرار بود در اسفندماه برگزار شود که به فروردین سال بعد موکول شد و در این راستا سازمان نظام مهندسی می‌تواند در تقویت سرمایه گذاری‌ها در استان نقش آفرینی کند.

وی گفت: مقدمات اجرای پروژه جدید مسکن مهر در فضایی به وسعت ۴۸ هکتار در حال بررسی است که بخشی از کار را نیز به پیشنهاد رئیس سامان نظام مهندسی ساختمان استان قم در شورای مسکن استان و با موافقت وزیر محترم راه و شهرسازی به این سازمان محول شده است.

پیریایی در ادامه با اشاره به اجرای طرح حرم تا حرم اظهار داشت: شهرداری قم در این زمینه باید طرح تصویبی این پروژه را برای مهندسان استان تشریح و از تجربیات و نظرات آنها بهره مند شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdci3paz.t1ar52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما