دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : 13422

کرسی هاي آزاد اندیشی در نقد مدیریت شهری برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردارقم، گفت: ایجاد کرسی هاي آزاد اندیشی در نقد مدیریت شهری و آسیب شناسی مي تواند خلاءهایی که مانع تبدیل شهر قم به الگویی در حوزه معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی می شود را مورد ارزيابي قرار دهد.
محمد دلبری شهردارقم
محمد دلبری شهردارقم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری روز شنبه با تاکید براینکه ایجاد کرسی هاي آزاد اندیشی در نقد مدیریت شهری،خلاءها را ارزيابي و رفع می کند، گفت: وجود حوزه علمیه و مراجع عظام در قم نیز از دیگر دلایل اهمیت این شهر است تا بتوان از ظرفیت ها و نظریات دین اسلام در حوزه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی بهره برد.

شهردار قم؛ شهر اسلامي و نگاه آرماني از نظر قرآن و حديث و فقه، رشد حقوقي، فرهنگي و شكوفايي هنر و صنعت درشهر اسلامي، شهر اسلامي و رشد اقتصاد، چالش ها و فرصت ها، شهر اسلامي هنر و زيبا شناسي، مبلمان شهري، فضاي سبز شهر، نمادها و سمبل ها، رنگ و نور و عناصر تاريخي را محورهاي اين همايش برشمرد.

دلبری در ادامه افزود:بمنظور ارزيابي و داوري مقالات رسيده، با توجه به بالا بودن سطح علمي برهي از مقالات، از اعضای محترم هیات علمی، اساتید و صاحبنظران این رشته دعوت بعمل آمده است.

وی اضافه کرد:اين اساتيد با توجه به شاخصه ها و استاندارهای موجود در رشته معماري مبتني بر مولفه هاي اسلامي-ايراني به ارزياي، بررسي و داوري مقالات مي پردازند تا برترين مقالات مطابق با شاخصه هاي موجود انتخاب شود.

دلبری بهره گیری از رهنمون های علما درباره برگزاری همایش نیز را یکی از فعالیت های انجام شده دانست و گفت: دیدار با آیت الله جوادی عاملی از جمله اقداماتی است که در خصوص برگزاری این همایش صورت گرفته و این موضوع بسیار مورد استقبال ایشان قرار گرفت و نظریات ارزشمندی را در این خصوص ارائه نمودند.

وي، هدف از برگزاری آن استفاده عملی از دستاورد های علمی آن در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: همکاری جهاد دانشگاهي قم با شهرداری به عنوان بازوی علمی و اجرایی در برگزاری این همایش بیانگر این مهم است که این همایش صرفا یک همایش علمی نیست .

شهردارقم، خاطرنشان كرد:همچنين از ديگر محورهاي اين همايش در ارسال مقالات مباني اعتقادي اسلام، تاثير توسعه شهري در قم و تاثير توسعه گردشگري نيز از ديگر محورهاي اين همايش است.

دلبری گفت:اين همايش به منظور جايگاه و تاثير تفكر اسلامي در معماري و شهرسازي، ارائه الگوهاي معمازي اسلامي- ايراني و شرايط و ضوابط حقق پذيري شهر اسلامي و با اهداف جهاني شدن شهر اسلامي، ساختار فضايي شهر اسلامي، محيط زيست در شهر اسلامي و حقوق شهروندان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcb5ab8.rhbf5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما