سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 13436
منبع : سایت شهرداری
شهردار قم:

پژوهشکده معماری اسلامی در شهرداری قم راه‌اندازی شد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم از راه‌اندازی پژوهشکده معماری اسلامی در شهرداری این شهر خبر داد و گفت: پژوهشگران شاغل در این پژوهشکده به مطالعه و تحقیق در خصوص معماری اسلامی با رعایت هویت ایرانی می‌پردازند.
شهردار قم محمددلبری
شهردار قم محمددلبری
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری به اقدامات صورت گرفته در راستای اشاعه معماری اسلامی با رعایت هویت ایرانی در شهرداری قم اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا دبیرخانه دائمی معماری اسلامی در شهرداری قم تشکیل شد و نخستین همایش در این ارتباط اردیبهشت ماه هم‌زمان با روز معماری برگزار می‌شود.

وی قدمت شهر قم و وجود حوزه علمیه و مراجع تقلید در آن را از جمله علل انتخاب قم برای برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: اینها فرصت‌هایی است که می‌توان از آنها برای غنی سازی کارهای علمی و دیدگاه‌های اسلامی و مذهب تشیع بهره گرفت.

شهردار قم از ارسال مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: به منظور معرفی و شناساندن وضعیت بافت قم به شهروندان در سال‌های گذشته و دور، کتابی با عنوان «قم؛ شهر مطلوب، شهر موجود» چاپ و منتشر شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی پژوهشکده معماری اسلامی در شهرداری قم خبر داد و عنوان کرد: پژوهشگران شاغل در این پژوهشکده به مطالعه و تحقیق در خصوص معماری اسلامی با رعایت هویت ایرانی پرداخته و آئین نامه‌های لازم را برای اشاعه فرهنگ معماری اسلامی در دستور کار خود دارند.

دلبری ادامه داد: آئین‌نامه سیما و منظر شهری با هدف تشویق افراد به استفاده از مصالح ایرانی در فاز اول اجرا خواهد شد و اگر این ابزار و سیاست تشویقی برای پیشگیری از ترویج نماهای غربی کفایت نکند، سیاست‌های پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از ترویج نماهای غربی اعمال خواهیم کرد.

وی با برشمردن مزایای مصالح قدیمی نسبت به مصالح جدید گفت: باید مزایای مصالحی که در سال‌های دور برای ساخت و ساز استفاده می‌شده از قبیل امنیت، کاهش انرژی، مقاومت و... برای مردم بازگو شود.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcg3t9q.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما