دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 13547
جعفری خبر داد:

کمبود 12 ایستگاه آتش نشانی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از کمبود 12 ایستگاه آتش نشانی در قم خبر داد و گفت: متاسفانه از لحاظ ایمنی در خور و شان شهر مقدس قم امکانات نداریم.
کمبود 12 ایستگاه آتش نشانی در قم
به گزارش قم نیوز، عباس جعفری با تاکید بر اینکه بحث ایمنی یکی از کارهای مهم سازمان آتش نشانی است، گفت: این مجموعه با توجه به حساسیت کاری که دارد اگر کوچکترین خللی در امور جاری داشته باشد کلیت شهرداری زیر سوال می‌رود.

وضعیت تجهیزات و نیروی انسانی در سازمان آتش نشانی نامطلوب است

وی با اشاره به اینکه متاسفانه از لحاظ ایمنی در خور و شان شهر مقدس قم امکانات نداریم اظهار داشت: شهر قم با جمعیت بیش از یک میلیون و دویست هزار نفری از لحاظ تعداد ایستگاه، نیروی انسانی و تجهیزات در حد مطلوبی قرار ندارد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم نیروی انسانی این سازمان باید مجرب و ایثارگر باشد، گفت: سال گذشته لایحه جذب ۷۰ نفر را ارایه دادیم که با توجه به کمبود بودجه با جذب ۴۳ آن موافقت شده است.

وی از جذب ۱۲۵ نفر دیگر در سال جدید خبر داد و گفت: با توجه به موافقت معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری با جذب این نیروها آزمون استخدامی در اواخر اردیبهشت‌ماه از طریق شهرداری برگزار خواهد شد.

جعفری با اعلام این مطلب که بالای ۷۰ درصد خودروهای سازمان آتش نشانی فرسوده محسوب می‌شوند، اظهار داشت: در سال ۹۱ توانستیم ۱۳ خودرو ایسوزو و کاپرا تهیه کنیم که تا آخر اردیبهشت ماه امسال ۱۰ خودروی دیگر تهیه و اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم از کمبود ۱۲ ایستگاه آتش نشانی در قم ابراز نارضایتی کرد و بیان داشت: از این تعداد دو ایستگاه نیمه کاره در سال گذشته افتتاح شد و تا پایان سال جاری ۱۰ ایستگاه دیگر ساخته خواهد شد.

گزارشی از فعالیت های سازمان در سال ۹۱

وی در ادامه به عملکرد سازمان آتش نشانی در سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار عملیات انجام شده که از این تعداد بیش از ۱۲۷۰ عملیات آتش سوزی منازل و مغازه، ۱۵ مورد انفجار، ۲۰ مورد سقوط و ریزش چاه که ۱۵ مورد آن افراد به صورت سالم نجات یافتند، ۱۲ مورد برق گرفتگی، ۱۹ مورد نشت گاز، ۱۶ مورد گازگرفتگی، ۶ مورد اقدام به خودکشی، ۵۸ مورد گیرافتادن، ۳۶۶ مورد آسیب های حیوانی، ۲۵۴ مورد تصادفات و... بود.

جعفری با بیان اینکه به طور متوسط یازده هزار و ۴۹۶ نفر به محل حادثه گزارش شده است افزود: براین اساس به ازای هر نفر ۷۱ مورد عملیات شده و در مجموع بیش از ۷۷ هزار دقیقه طول مدت عملیات گزارش شده است.

عظیم‌ترین آتش سوزی سال‌های اخیر در روزهای گذشته در قم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم از یکی از رخ دادن عظیم ترین آتش سوزی سال‌های اخیر در روزهای گذشته در قم خبر داد و گفت: سوله‌ای ۶ هزار متری به علت نزدیکی با منبع گاز آمونیاک دچار آتش سوزی شد که اگر رشادت و تجربه نیروهای سازمان آتشنشانی نبود یکی از تلخ‌ترین حادثه‌های آتش سوزی استان با تلفات و خسارت غیر قابل جبران به وقوع می‌پیوست.

جعفری با تاکید بر اینکه آموزش و پیشگیری از خطر یکی از اولویت‌های مهم سازمان است، گفت: در این راستا به بیش از هزار پرسنل سازمان آموزش و پرورش به مدت هر نفر ۱۲ ساعت آموزش‌های اطفاء حریق را ارایه خواهیم داد.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های شهرداری قم از سازمان آتش نشانی اظهار داشت: براساس نظر و درخواست شهردار قم ترویج آموزش همگانی و تربیت آتش نشانان افتخاری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcjaiev.uqetxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما