جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : 13661
مام جمعه قم:

گرانی‌های اخیر طاقت‌فرسا شده است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی گفت: گرانی‌های اخیر طاقت‌فرساست و مسئولان باید وضع بازار و شرایطی را که برای اقشار کم درآمد به وجود آمده است، مورد توجه قرار دهند.
گرانی‌های اخیر طاقت‌فرسا شده است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به ولادت با سعادت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: این روز در کشور ما به نام روز مادر و زن نامگذاری شده و لازم است در زمینه جایگاه، کرامت و نگاه اسلام به زنان در این روز بحث شود.

وی افزود: امروز زنان در غرب به کالایی جذاب و تنها برای بهره‌برداری مادی تبدیل شده‌اند در حالیکه نگاه اسلام با این نوع رویکرد به زن تفاوت‌های زیادی دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در روایات متعددی از حضرت محمد (ص) و اهل بیت (ع) تکریم زنان و مادران مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: محبت و تکریم جایگاه زنان از ویژگی‌های ائمه اطهار (ع) دانسته شده و پیامبر اسلام (ص) در زمانی که عرب جاهلی زن را به هیچ می‌انگاشت، دست دختر بزرگوارشان را می‌بوسیدند تا درس احترام به زن و موقعیت او را به دیگران بیاموزند.

وی ادامه داد: زنان جامعه اسلامی باید بدانند سعادت در گرو پناه بردن به شبکه‌های ماهواره‌ای و فرهنگ غربی نبوده و کار در خانه و رسیدگی به امور منزل در اسلام دارای اجر و ثواب زیادی است.

حسینی بوشهری در خطبه دوم هفته شوراها را مورد توجه قرار داد و گفت: این نهاد اجتماعی برای حل مشکلات مردم و تسهیل در این زمینه بنا شده است و امسال همزمان با انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم برگزار می‌شود؛ امیدواریم کسانی به این شوراها راه یابند که از انگیزه‌های سیاسی و جناحی به دور بوده و تنها سودای خدمت در سر داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به ۱۱ اردیبهشت‌ماه بیان کرد: نخستین مناسبت این روز میلاد با سعادت صدیقه طاهره (س) است؛ آن بانوی بزرگوار از سوی خداوند به عنوان بهترین ارمغان به پیامبر اکرم (ص) اهدا شده و به حقیقت می‌توان ایشان را کوثر و خیر کثیر دانست.

وی خاطرنشان کرد: رهبر فقید انقلاب اسلامی هم در همین روز به دنیا آمدند؛ همان کوثر فاطمه (س) چنین برکاتی را برای ملت ایران به ارمغان آورده زیرا امام(ره) رهبری فاطمی بودند.

حسینی بوشهری روز جهانی کار و کارگر را مورد توجه قرار داد و گفت: حضرت محمد (ص) در روایتی فرمودند «خداوند دوست دارد بنده‌اش را در راه به دست آوردن روزی حلال خسته ببیند» این بدان معناست که خستگی در مسیر طلب حلال اجر الهی را در پی خواهد داشت؛ کارگران دارای حقوقی هستند که همگان باید به آن احترام بگذارند به طوری که امام صادق (ع) فرمودند «دستمزد کارگر را پیش از خشک شدن عرقش به او بدهید».

خطیب جمعه قم با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم گفت: مطهری شخصیتی جامع، اثرگذار، انسانی ژرف‌نگر و مخلص بود و بدون تردید می‌توان گفت سطر به سطر کتاب‌های او با اخلاص عجین شده است.

وی بیان کرد: امروز آثار شهید مطهری در فضای نشر، پرتیراژترین کتاب‌ها محسوب می‌شود و دارای نوع‌آوری‌های فراوانی است؛ معلمان ما باید به خود ببالند که سالروز شهادت چنین فردی به نام آنها نامگذاری شده است؛ معلمان دارای جایگاه ارزشمندی در اسلام و انقلاب هستند و روایات فراوانی در این زمینه وجود دارد.

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاس علمای جهان اسلام در تهران گفت: امروز شاهد فتنه‌انگیزی‌های زیادی توسط سرویس‌های جاسوسی و عوامل مزدور بیگانگان در کشورهایی هستیم که بیداری اسلامی در آنها اتفاق افتاده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: ایران اسلامی میزبان علمای جهان اسلام شده است تا این پیام را به آنها منتقل کند که وظیفه روشن‌گری خود را فراموش نکنند زیرا امروز دشمنان در صدد کند کردن و حتی متوقف کردن بیداری اسلامی هستند و در شرایط کنونی حرکت‌های تکفیری و انتحاری به نام دین، آبروی اسلام را برده‌اند.

وی خطاب به دشمنان و مستکبران گفت: آگاه باشید و دست از نیرنگ بردارید وگرنه مسلمانان شما را بر سر جایتان می‌نشانند.

حسینی بوشهری انتخابات ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و افزود: در همه مجامع بین‌المللی صلاحیت افراد مورد تایید قرار می‌گیرد و این امر مختص ایران نیست؛ مردم هم باید به دنبال انتخاب اصلح باشند که آن فرد باید دارای ظرفیت‌های عظیم، تعهد، ولایت‌مداری، عدالت‌خواهی، فسادستیزی و متکی به اسلام، متواضع در مقابل مردم، معتقد به خرد جمعی، شایسته‌سالاری، عمل بر اساس عزت و مصلحت، دیپلماسی فعال در عرصه بین‌المللی برای دفاع از حقوق ملت ایران، سرلوحه قرار دادن اخلاق و اخلاص باشد.

امام جمعه قم با تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی توسط دولت بیان کرد: گرانی‌های اخیر طاقت‌فرسا هستند و مسئولان دلسوز نظام باید وضع بازار و شرایطی را که برای اقشار کم درآمد به وجود آمده مورد توجه قرار دهند و راه حل منطقی ارائه کنند.

وی با اشاره به وقوع زلزله در برخی مناطق جنوبی کشور گفت: در این استان‌ها گرمای زودرس از جمله مشکلات اساسی محسوب می‌شود؛ مردم ایران و قم هم کمک‌های خود را به این مناطق ارسال کرده‌اند اما باید توجه داشت وسایل سرمازا جزو اولویت‌های کمک‌رسانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgq39q.ak9w34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما