دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب : 13684
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم:

تخطی از سرعت مطمئنه سبب تصادفات خونین در قم می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم گفت: تخطی از سرعت مطمئنه سبب تصادف می‌شود و علت تصادف خونین در جاده کهک نیز همین بود.
تخطی از سرعت مطمئنه سبب تصادفات خونین در قم می‌شود
به گزارش قم نیوز، سرهنگ اردشیر جمشیدی راد، با اشاره به تصادف خونین روز جمعه اظهار کرد: دلیل تصادف منجر به فوت روز جمعه در جاده کهک تخطی از سرعت مطمئه از سوی راننده پژو ۲۰۶ بود.

وی افزود: راننده در سر پیچ نتوانست خودرو را کنترل کند و خودرو وی منحرف شد و به باک خودرو پراید به شدت برخورد کرد و این برخورد منجر به انفجار دو خودرو و کشته شدن ۶ نفر گردید.

وی اضافه کرد: عرض جاده‌های روستایی ۶ متر است و حداکثر سرعت مجاز در این محورها ۶۰ کیلومتر است، اما متاسفانه رانندگان با خلوت دیدن محورهای روستایی، با سرعتی بیش از سرعت مجاز حرکت می‌کنند که منجر به تصادفات خونین می‌شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را دلیل عمده تصادفات استان قم دانست و افزود: در هر کدام از محورهای استان سرعت خاصی تعریف شده است که تخطی از این سرعت باعث تصادف می‌شود و به سبب تخطی از سرعت مطمئنه رانندگان توانایی کنترل وسیله خود را ندارند.

وی ادامه داد: در سر هر پیچ یک سرعت خاصی تعریف شده است که اگر بیش از آن سرعت را داشته باشیم، در یک پیچ نه چندان تند نیز خودرو منحرف می‌شود. البته در تصادف روز جمعه پیچ تند نبود، اما سرعت بالای خودرو منجر به واژگونی شد.

جمشیدی راد با اشاره به ضرورت رعایت سرعت مطمئنه گفت: راننده ای که هدایت وسیله را به عهده می‌گیرد، باید سرعت مطمئنه ای را مد نظر داشته باشد که این سرعت مطمئنه با توجه به شرایط جسمی و روحی راننده، شرایط وسیله نقلیه و شرایط جاده مشخص می‌شود.
وی اضافه کرد: در صورت وقوع هر حادثه ای، اگر راننده سرعت مطمئنه را رعایت کرده باشد، می‌تواند خودرو را به موقع کنترل کند و از نتایج ناراحت کننده، جلوگیری کند.

انتهای پیام/م
https://qomnews.ir/vdcba0b8.rhbfwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما