کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد

مصرف آب در قم رکورد شکست / قمی‌ها ۴۵۰۰ لیتر درثانیه آب مصرف می‌کنند

خبرگزاری تسنیم , 7 مرداد 1392 ساعت 18:23

قم نیوز: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: مصرف آب قم به صورت سایقه ای افزایش پیدا کرده است که به ۴۵۰۰ لیتر در ثانبه رسیده است.


به گزارش قم نیوز، مهدی نظرزاده با اشاره به افزایش مصرف آب قم در روزهای اخیر اظهار کرد: مصرف آب در استان قم با ۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۴۵۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است که این میزان مصرف آب در استان تاکنون بی سابقه بوده است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم اضافه کرد: با توجه به بی سابقه بودن گرما، از تمام پتانسیل‌های آبی استفاده کردیم تا مردم به مشکلی بر نخوردند و با صرفه جویی از سوی مردم، بقیه روزهای تابستان را نیز بدون مشکل خواهیم گذراند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم مصرف آب را با دما مرتبط دانست و افزود: با افزایش دما مصرف آب افزایش پیدا می‌کند و در دماهای بالای ۴۰ درجه سانتی گراد؛ با یک درجه بالارفتن دما مصرف آب افزایش زیادی خواهد داشت.

نظرزاده با اشاره به منابع تامین کننده آب قم گفت: بیش از ۹۰ درصد آب مورد نیاز قم از سرشاخه‌های دز تامین می‌شود و بقیه آب مورد نیاز از چاه‌های باکیفیت علی آباد تامین می‌شود که با تلاش‌های صورت گرفته کیفیت آب در روزهای اخیر هیچ تغییری پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون مصرف روزانه آب در استان قم ۳۸۸ هزار متر مکعب است که ۳۵۰ هزار متر مکعب آن از سرشاخه‌های دز تامین می‌شود و سرشاخه‌های دز جوابگوی آب مورد نیاز خواهد بود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم، این استان در را معرض جیره بندی ندانست و افزود: در روزهای قطعی آب نداشتیم و پیک مصرف را نیز با مدیریت، بدون مشکل گذرانده ایم.

وی اضافه کرد: البته ممکن است با افزایش مصرف، شوکی به تاسیسات وارد شود، و فشار کاهش پیدا کند که مسئله طبیعی خواهد بود.

نظرزاده با اشاره به توصیه‌هایی در خصوص مصرف آب اظهار کرد: مردم تا حد امکان در مصرف آب صرفه جویی را داشته باشند و درصورتی که در منطقه ای مشکلی پیش بیاید، صبوری کنند.

انتهای پیام /105


کد مطلب: 13702

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/13702/مصرف-آب-قم-رکورد-شکست-قمی-ها-۴۵۰۰-لیتر-درثانیه-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir