دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : 13702
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد

مصرف آب در قم رکورد شکست / قمی‌ها ۴۵۰۰ لیتر درثانیه آب مصرف می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: مصرف آب قم به صورت سایقه ای افزایش پیدا کرده است که به ۴۵۰۰ لیتر در ثانبه رسیده است.
مصرف آب در قم رکورد شکست / قمی‌ها ۴۵۰۰ لیتر درثانیه آب مصرف می‌کنند
به گزارش قم نیوز، مهدی نظرزاده با اشاره به افزایش مصرف آب قم در روزهای اخیر اظهار کرد: مصرف آب در استان قم با ۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۴۵۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است که این میزان مصرف آب در استان تاکنون بی سابقه بوده است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم اضافه کرد: با توجه به بی سابقه بودن گرما، از تمام پتانسیل‌های آبی استفاده کردیم تا مردم به مشکلی بر نخوردند و با صرفه جویی از سوی مردم، بقیه روزهای تابستان را نیز بدون مشکل خواهیم گذراند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم مصرف آب را با دما مرتبط دانست و افزود: با افزایش دما مصرف آب افزایش پیدا می‌کند و در دماهای بالای ۴۰ درجه سانتی گراد؛ با یک درجه بالارفتن دما مصرف آب افزایش زیادی خواهد داشت.

نظرزاده با اشاره به منابع تامین کننده آب قم گفت: بیش از ۹۰ درصد آب مورد نیاز قم از سرشاخه‌های دز تامین می‌شود و بقیه آب مورد نیاز از چاه‌های باکیفیت علی آباد تامین می‌شود که با تلاش‌های صورت گرفته کیفیت آب در روزهای اخیر هیچ تغییری پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون مصرف روزانه آب در استان قم ۳۸۸ هزار متر مکعب است که ۳۵۰ هزار متر مکعب آن از سرشاخه‌های دز تامین می‌شود و سرشاخه‌های دز جوابگوی آب مورد نیاز خواهد بود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم، این استان در را معرض جیره بندی ندانست و افزود: در روزهای قطعی آب نداشتیم و پیک مصرف را نیز با مدیریت، بدون مشکل گذرانده ایم.

وی اضافه کرد: البته ممکن است با افزایش مصرف، شوکی به تاسیسات وارد شود، و فشار کاهش پیدا کند که مسئله طبیعی خواهد بود.

نظرزاده با اشاره به توصیه‌هایی در خصوص مصرف آب اظهار کرد: مردم تا حد امکان در مصرف آب صرفه جویی را داشته باشند و درصورتی که در منطقه ای مشکلی پیش بیاید، صبوری کنند.

انتهای پیام /105
https://qomnews.ir/vdccimqs.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما