شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 13846
دبیر همایش رسالت روحانیت در وحدت و بیداری اسلامی:

امام خمینی (ره) آغازگر بیداری اسلامی بود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر همایش رسالت روحانیت در وحدت و بیداری اسلامی گفت: امام خمینی (ره) شخصیت بی‌نظیری بود که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اندیشمندان دینی تلاش کرد موجی از بیداری اسلامی را در جهان راه بیندازد که امروز شاهد آن هستیم.
امام خمینی (ره) آغازگر بیداری اسلامی بود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید احمدحسین حسینی در همایش رسالت روحانیت در وحدت و بیداری اسلامی که به همت جامعه روحانیت ایالت سرحد پاکستان در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد به تبیین اهداف برگزاری این همایش پرداخت و اظهار داشت: حفظ و تقویت دستاورد انقلاب‌های مردم مسلمان در منطقه و مصون داشتن آن از توطئه‌های دشمنان، نیازمند شناخت انگیزه و ریشه‌های بیداری اسلامی است.

سید جمال‌الدین آغاز گر حرکت بیداری اسلامی
وی ادامه داد: رسالت روحانیت یک پشتوانه در دو قرن اخیر دارد، روحانیت در وحدت و بیداری اسلامی نقش خود را ایفا کرده است و در دو قرن اخیر سلسله وحدت و بیداری اسلامی از سید جمال‌الدین آغاز شده است؛ ایشان به عنوان یک شخصیت قرآنی، قرآن را به عنوان مبدأ وحدت و بیداری اسلامی بین مسلمین مطرح کرده است.

دبیر همایش رسالت روحانیت در وحدت و بیداری اسلامی با اشاره به اینکه آرمان سید جمال‌الدین حاکم شدن قرآن بین همه مسلمانان جهان بود ابراز داشت: وی تلاش‌های زیادی را در تبیین نقش علما و روحانیت در وحدت و بیداری اسلامی انجام داد و نقش علما را نقشی کلیدی و اثرگذار در وحدت اسلامی ذکر می‌کرد. سید جمال‌الدین کنفرانس‌های زیادی در کشورهای اسلامی برگزار و این مسئله را تبیین کرد.

قرآن محور وحدت اسلامی
حسینی افزود: ما در سرزمین‌های اسلامی شخصیت‌هایی همچون اقبال لاهوری داریم که در اشعارش خواستار تفکر و تدبر در قرآن است، وی قرآن را کتاب عمل می‌داند تا اندیشه، اقبال می‌گوید اگر مسلمانان این تفکر را از دست دهند دچار انحطاط و انحراف می‌شوند و معتقد است فرهنگ اسلامی می‌تواند در عمق جان افراد نفوذ کرده و باعث بیداری آن‌ها شود.

امام خمینی (ره) ارائه دهنده اسلام حقیقی و کارآمد به دنیا
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) شخصیت بی‌نظیری بود که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اندیشمندان دینی تلاش کرد تفسیری امروزی و کارآمد از اسلام را نشان دهد و موجی از بیداری اسلامی را در جهان راه بیندازد که امروز شاهد آن هستیم.

دبیر همایش رسالت روحانیت در وحدت و بیداری اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید خداوند یک جهت گیری دارد که مستضعفان بر زورمندان چیره می‌شوند و این مسئله مورد خواست خداوند است و این نوید را می‌دهد که آینده از آن مسلمانان است.

انتهای پیام/۱۲۰/
https://qomnews.ir/vdcb0wb8.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما