يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 13865
رئیس شورای اسلامی شهرستان قم:

دهیاران باید در روستاها محور کارآفرینی شوند

قم نيوز : قم نیوز: : رئیس شورای اسلامی شهرستان قم گفت: دهیاران باید در روستاها محور کارآفرینی شوند و با ایجاد شرکت های تعاونی خدماتی، بسته بندی و ... کاری کنند که روستاها درآمدزا شوند.
دهیاران باید در روستاها محور کارآفرینی شوند
به گزارش قم نیوز، علی قاسمی ورجانی در حاشیه جلسه شورای عالی استانها اظهار داشت: مردم در برخی شهرهای کوچک و به خصوص روستاها دچار رکود شده اند به نحوی که هیچ کار درآمدزا و طرح خود اشتغالی در آن ها انجام نمی شود.

وی با اشاره به این که دهیاران باید با مردم و مسئولان تعامل جدی تری برقرار کنند، افزود: باید جایگاه و منزلت دهیاران به آن ها برگردانده شود.

نماینده قم در شورای عالی استانها با اشاره به كمبود اعتبار در بخش های روستایی اضافه كرد: حقوق دهیاران به شكل بهتری تغییر كرده است و بر اساس قانون كار و تعداد روزهایی كه كار كرده اند تعیین خواهد شد.

قاسمی با اشاره به این كه دهیاری ها یك دستگاه اجرایی هستند، گفت: بر اساس قوانین جدید و بررسی های انجام شده، دهیاران باید در راستای یك دستگاه اجرایی عمل كنند.

به گفته وی بر این اساس باید یك ذی حساب بر درآمدها و اعتبارات دریافتی و دهیاری ها نظارت كند كه به نظر می رسد وجود یك ذی حساب، برای دهیاری های یك بخش كافی باشد. وی افزود: فرماندار قم و بخشداران باید اجرای چند پروژه را به عهده دهیاران بگذارند تا نقاط ضعف و قوتشان مشخص شود.


انتهای پیام/۱۲۰/
https://qomnews.ir/vdccp4qs.2bq1e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما