پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 13921
آیت‌الله مصباح‌یزدی:

قرآن کامل‌ترین منشور خودسازی بشریت است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: قرآن کریم مناسب‌ترین، بهترین و کامل‌ترین منشور خودسازی بشریت کریم است.
قرآن کامل‌ترین منشور خودسازی بشریت است
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در جمع شرکت کنندگان المپیاد قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، با بیان اینکه خداوند متعال در شب معراج توکل به خدا در شرایط مختلف را از بهترین اعمال دانسته است، اظهار داشت: اقتضای ایمان این است که انسان نسبت به احکام الهی و سایر موارد راضی باشد و دستورات الهی را از دل و جان بپذیرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه میزان رضایتمندی انسان با توجه به معرفت انسان نسبت به تأثیر خدا در عالم هستی افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم قسم یاد می‌کند که انسان‌ها ایمان نمی‌آورند مگر اینکه در برابر قضاوت پیامبر (ص)، تسلیم و راضی باشد که این سخن بیانگر اهمیت جایگاه رضاء در دین مبین اسلام است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه علم، اذن و قضاء خداوند در اجرایی شدن امور مختلف عالم هستی تأثیرگذار است اعلام کرد: هیچ کاری در عالم هستی بدون اذن خداوند متعال اجرایی نخواهد شد و همین امر بیانگر این موضوع است که انسان مومن باید در برابر اذن و خواست خداوند تسلیم باشد و به خداوند متعال توکل کند.

وی افزود: انسان در راستای عملی ساختن آنچه که درک کرده و از عالم هستی دریافت کرده است، نیازمند یک برنامه خودسازی است که مناسب‌ترین، بهترین و کامل‌ترین منشور خودسازی بشریت قرآن کریم است که افراد می‌توانند با الگوگیری از فرامین و دستورات قرآن کریم، در راستای دستیابی به رضای الهی گام بردارند.

انتهای پیام/۱۲۰/
https://qomnews.ir/vdcfy1dy.w6dm0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما