شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : 13956
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

سند چشم‌انداز وقف تدوین شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سند چشم‌انداز فرهنگی و تبلیغی متناسب با سازمان اوقاف تدوین شود و مبلغان با توجه به اهداف و برنامه‌های این سند در امر تبلیغ گام بردارند.
سند چشم‌انداز وقف تدوین شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در همایش مبلغان اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه که در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، بر ضرورت اخلاص در عمل مبلغان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اخلاص در عمل آدمی را به عرش می‌رساند اظهار کرد: شیخ عباس قمی (ره) از علمایی بود که در جمع‌آوری و تدوین مفاتیح‌الجنان چنان اخلاصی به خرج داد که در هر مکانی که قرآن کریم باشد کنار آن یک جلد مفاتیح‌الجنان دیده می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه انتخابات پیش رو را مورد توجه قرار داد و گفت: انتخابات یک تکلیف واجب است و هر ایرانی مکلف به انجام این تکلیف است.

وی افزود: کسانی که از هر نظر شایستگی دارند و حس می‌کنند می‌توانند بار امانت یک ملت را به مدت چهار سال به دوش بکشند باید به میدان بیایند.

محمدی اضافه کرد: اکنون زمان برای ما یک فرصت طلایی است و باید از این زمان استفاده بهینه ببریم و تکلیفی که بر دوشمان گذاشته شده را مخلصانه به پایان برسانیم.

وی با اشاره به برخی زمزمه‌ها مبنی بر احساس تکلیف کردن برای حضور در انتخابات گفت: همیشه احساس تکلیف می‌کنیم و هیچ‌گاه به تکلیف نمی‌رسیم.

وی تصریح کرد: اکنون که امام دوازدهم در غیبت به سر می‌برد افراد مخلص فراوانی جانشان را برای حفظ اسلام فدا کرده‌اند تا امروز جمهوری اسلامی به ما رسیده است.

محمدی با تاکید بر اینکه فرصت امروز ارزان به دست نیامده است گفت: باید از این فرصت برای تبلیغ معارف اسلامی و معارف اهل‌ بیت استفاده کرد.

وی تدوین برنامه آسیب شناسی برای شناخت نقاط قوت و ضعف برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی را ضروری دانست و تصریح کرد: برای انجام این کار باید یک سند چشم انداز فرهنگی و تبلیغی تدوین شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: پس از تدوین این سند، مبلغان بر اساس همین الگو و متناسب با این چشم‌انداز به تبلیغ می‌پردازند.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه متولی تبلیغ نیست ابراز داشت: بخشی از تبلیغ فرهنگ جامعه دست این دستگاه است که بر اساس نیاز کشور پیش می‌رود.

محمدی اضافه کرد: باید برنامه سالانه داشته و هدف‌گذاری کنیم که بعد از گذشت پنج سال چه کاری قرار است انجام دهیم و به کجا برسیم.

وی بر لزوم تدوین سند جامع وقف تاکید کرد و گفت: باید در این سند نقاط ضعف و قوت بررسی شود تا اقداماتی که دیگر مجموعه‌های فرهنگی انجام نداده‌اند را بر عهده بگیریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم برپایی خیمه‌های معرفت تاکید کرد و ابراز داشت: توجه به این امر از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود.

وی ادامه داد: در ایام نوروز ۳۱۷ خیمه معرفت توسط مبلغان برپا شد که آثار و برکات خوبی به همراه داشت.

محمدی با بیان اینکه بیش از ۶۹ میلیون زائر در ایام نوروز در امامزادگان حضور یافتند اظهار کرد: این جمعیت به صورت خودجوش در بقاع امامزادگان حضور یافتند در حالی اگر دولت قرار بود چنین جمعیتی را بیاورد باید هزینه‌های فراوانی برای این کار انجام می‌داد.

وی افزود: اکنون این جمعیت بدون اینکه هزینه‌ای بر دوش دولت بگذارند به بقعه امامزادگان آمدند و بیش از ۹ میلیون جوان و نوجوان در خیمه‌های معرفت حضور یافتند که این مسئله برای ما جای خرسندی دارد.

محمدی با اشاره به برنامه‌هایی که دشمن در حمله فرهنگی خود از آن بهره می‌برد گفت: این دشمنان امروز در جبهه فرهنگ وارد شده‌اند به همین دلیل باید مدیریت فرهنگی مطلوبی برای مقابله با نیرنگ‌های آنان داشته باشیم.

شرکت در انتخابات مظهر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است
وی در بخش دیگری از سخنان خویش به انتخابات ریاست جمهوری و تبیین دلیل نام‌گذاری رهبر معظم انقلاب مبنی بر حماسه سیاسی حماسه اقتصادی اشاره کرد و ابراز داشت: مظهر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که رهبر بر آن تاکید دارند حفظ منافع ملی و شرکت در انتخابات پیش رو است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دشمنان در حال سیاه نمایی انتخابات پیش رو هستند تصریح کرد: دشمنان تاکنون موفق به اجرای اهداف شوم خود نشده‌اند و با درایتی که مردم ایران دارند هیچ‌گاه نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

وی بر لزوم پایبندی به نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: برای این امر مهم باید با ایمان محکم و باور به نظام دینی و در نظر گرفتن خرد جمعی پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcd9n0f.yt0sk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما