يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : 14087

شمار ریل‌های بتنی نصب شده مونوریل قم از ۲۶۰ عدد گذشت

قم نيوز : قم نیوز: فاز اول پروژه مونوریل قم در حال تکمیل است و عملیات نصب تیرهای بتنی آن با سرعت به پیش می‌رود.
شمار ریل‌های بتنی نصب شده مونوریل قم از ۲۶۰ عدد گذشت
به گزارش قم نیوز، با گذشت 5 ماه از آغاز نصب تیرهای بتنی مونوریل قم، بیش از 230 عدد ریل اصلی و 40 عدد ریل ایستگاهی در پروژه مونوریل قم نصب شده است وعملیات نصب سازه‌های فلزی ایستگاه‌ها نیز آغاز شده است.

نصب تیرهای بتنی پروژه مونوریل قم که همان ریل‌های قطارهای پروژه هستند، در روز 26 آذرماه 1391 با فرمان شهردار کلانشهر قم، مهندس دلبری آغاز شد و از آن تاریخ تاکنون بیش از 230 عدد تیر اصلی در زون های مختلف پروژه و بیش از 40 عدد تیر ایستگاهی در ایستگاه‌های مختلف نصب شده است.

هم اکنون جرثقیل‌های عظیم 300 تن، 120 تن، 100 تن و چند جرثقیل 50 ت روزانه تیرهای بتنی را در زون‌های مختلف نصب می‌کنند تا پروژه براساس برنامه به پیش رود. نصب تیر با سرعت خوبی پیش می‌ رود و تیرها که همگی ساخت کارخانه تولید تیر پروژه مونوریل قم هستند، پس از ساخت به محل نصب حمل شده و سپس در جای خود نصب می‌شوند و متجاوز از 326 تیر اصلی و 64 تیر ایستگاهی تولید شده است که در کشور بی سابقه است.

در تحول دیگری در پروژه مونوریل قم، عملیات نصب تیرهای ویژه روی پل‌های مسیر مونوریل قم، آغاز شده است. این ریل‌های ویژه با سازه‌های محافظ بر روی پل‌ها نصب می شوند و امکان عبور وسایل نقلیه با ارتقاع زیاد مانند اتوبوس نیز از زیر آنها وجود دارد.

هر یک از ریل های بتنی پروژه مونوریل قم منحصر به فرد هستند و در یک جای مشخص نصب می‌شوند زیرا طول ریل‌ها با یکدیگر متفاوت است.  بر این اساس، با نصب تیرهای از پیش تولید شده، پروژه مونوریل قم با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

از سوی دیگر با اتمام عملیات سازه سخت بتنی ایستگاه‌های فاز اول پروژه مونوریل، سازه‌های محافظ فلزی نیز در حال نصب هستند که سازه ایستگاه فرهنگیان نصب شده است و سازه دو ایستگاه دیگر نیز ساخته شده که عملیات نصب آنها  آغاز شده است. این سازه های محافظ به عنوان سایه بان ایستگاه ها عمل خواهند کرد.

پروژه مونوریل قم به کارفرمایی سازمان قطار شهری قم، توسط مشارکت مپنا ـ کیسون در حال ساخت است. این پروژه تاکنون با بومی سازی فناوری ساخت تیرهای بتنی مونوریل، باعث صرفه جویی ارزی خوبی برای کشور شده است. همچنین واگن‌های مونوریل نیز که از کشور ایتالیا تهیه شده است، به دست مهندسین شرکت مپنا، قابلیت بومی‌سازی خواهد داشت.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdcjayev.uqexozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما