دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : 14092
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم:

پنبه‌فروش به جان بازار آتش انداخت

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم از وقوع آتش سوزی در بازار بزرگ قم خبر داد و گفت: این حادثه بر اثر بی‌احتیاطی پنبه فروشی در بازار به وقوع پیوست.
پنبه‌فروش به جان بازار آتش انداخت
به گزارش قم نیوز، عباس جعفری با تبیین حوادث ۴۸ ساعت گذشته اظهار کرد: آتش‌سوزی مزارع، حریق پیک‌نیک، چندین مورد مشاهده مار، تصادف نیسان و تریلی و ایسوزو، آتش گرفتن خودروی زانتیا، مشاهده جوجه تیغی در خودرو و آتش‌سوزی بخشی از بازار بزرگ قم از جمله حوادثی بود که در این مدت به وقوع پیوست.

وی حادثه آتش سوزی در یک زمین زارعی را مورد توجه قرار داد و گفت: این زمین زراعی در ۲۰ متری آیت‌الله شیرازی دچار حریق شد که با حضور به موقع عوامل آتش‌نشانی از گسترش آتش جلوگیری و سپس حریق مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم از وقوع آتش‌سوزی در حیاط یک منزل خبر داد و گفت: ضایعات در حیاط منزلی واقع در خیابان امام خمینی (ره) دچار حریق شد که به دلیل قرار گرفتن در فضای باز و حضور به موقع عوامل آتش‌نشانی به کسی آسیب وارد نشد.

وی به حادثه آتش گرفتن پیک‌نیک داخل حیاط یک منزل اشاره و ابراز داشت: این حادثه در حیاط یک منزل واقع در خیابان پاسداران رخ داد که به سرعت حریق اطفاء شد.

جعفری از دیگر حوادث این مدت را تصادف زنجیره‌ای نیسان، تریلی و ایسوزو ذکر کرد و گفت: بر اثر این حادثه که در زیرگذر ۷۲ تن به وقوع پیوست موجب حبس شدن دو مصدوم در نیسان شد که با انجام عملیات رهاسازی توسط عوامل آتش‌نشانی، مصدومان تحویل عوامل اورژانس ۱۱۵ شدند.

وی همچنین از وقوع آتش‌سوزی زمین زراعی در خیابان دانیال خبر داد و بیان داشت: با حضور عوامل آتش‌نشانی این حادثه مهار و از گسترش آتش جلوگیری به عمل آمد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خود از چندین مورد مشاهده مار خبر داد و گفت: به دلیل بروز گرما جانوران خزنده‌ای مانند مار از خاک بیرون می‌آیند و در سطح شهر مشاهده می‌شوند.

وی تصریح کرد: در طول دو روز گذشته یک مورد مار در مرکز اورژانس ۱۱۵ و یک مورد نیز در خیابان شهید مطهری مشاهده شد که عملیات صید توسط عوامل آتش‌نشانی صورت گرفت.

جعفری همچنین از چندین مورد عملیات ایمن سازی به دلیل گیرکردن گربه در پکیج کولر، ناودان، لوله بخاری خبر داد و گفت: با تماس شهروندان، عوامل آتش‌نشانی در محل حاضر شده و نسبت به انجام عملیات ایمن‌سازی اقدام کردند.

وی اظهار کرد: نشت بنزین خودروها از دیگر حوادثی است که این روزها به دلیل گرمای هوا به صورت فراوان در خودروهای پراید قابل مشاهده است که در صورت ممانعت از نشت بنزین ممکن است خطر انفجار به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین واقعه‌ای با تماس به شماره ۱۲۵ عوامل آتش‌نشانی را از وقوع این اتفاق مطلع سازند.

آتش‌نشانی رکورد دو دقیقه‌ای را شکست
وی در بخش پایانی سخنان خود از وقوع آتش‌سوزی در بازار بزرگ قم خبر داد و خاطرنشان کرد: این حادثه بر اثر بی احتیاطی در یکی از مغازه‌های پنبه فروشی انتهای بازار رخ داد.

جعفری با تشریح وقوع این حادثه بیان داشت: مالک این مغازه برای آوردن گونی پنبه به انبار می‌رود که به دلیل محکم بودن در گونی از باز کردن آن احساس ناتوانی می‌کند به همین دلیل برای سرعت عمل بیشتر در باز کردن در گونی پنبه به جای استفاده از اشیاء برنده از فندک استفاده می‌کند که این موضوع منجر به آتش سوزی مغازه می‌شود.

وی با بیان اینکه حادثه بازار بزرگ تلفات جانی نداشت تصریح کرد: در مدت زمان دو دقیقه شش دستگاه خودروی آتش‌نشانی از چهار ایستگاه همزمان به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم با بیان اینکه مهار و لکه‌گیری آتش در این محل برای جلوگیری از گسترش آتش در دیگر مغازه‌ها حدود دو ساعت طول کشید خاطرنشان کرد: این حادثه حدود ۶۰ درصد به مالک خسارت وارد کرد ولی دیگر مغازه‌ها از این حادثه مصون ماندند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcf0xdy.w6dj1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما