سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 14203
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:‌

منتخب ملت باید درک صحیحی از شرایط داخلی و بین‌المللی داشته باشد

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور آینده را داشتن درک لازم را برای مسائل بین‌المللی دانست و گفت:‌ منتخب ملت برای حل مشکلات داخلی باید از توان کارشناسان بهره لازم را ببرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
به گزارش قم نیوز،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی با اشاره به ویژگی‌های یک رئیس جمهور شایسته اظهار داشت: باید شخصی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که از نظر اجرایی کارآمدی داشته و در مقام اجرا نیز قوت خود را نشان داده باشد.
 
وی با اشاره به کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای انتخاب ریاست جمهوری گفت:‌ افرادی که شورای نگهبان آنها را تایید صلاحیت کردند،‌ کف صلاحیت را دارند اما غیر از مسئله تدین و التزام واقعی به دستورات دینی،‌ قانون اساسی،‌ مقام معظم رهبری و نظام، عمده‌ترین مسئله‌ای که باید در شرایط فعلی به آن توجه کنیم‌‌ حل مشکلات اقتصادی مردم است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد:‌ ممکن است یک رئیس جمهور آدم بسیار خوب و مذهبی باشد‌ اما اگر از نظر اجرایی ضعیف باشد،‌ یک ضعف جدی است.
 
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت:‌ مشکلات امروز ما به خصوص مشکلات اقتصادی این گونه نیست که صرفا مربوط به تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی باشد و بخش قابل توجهی از این مشکلات مربوط به سوء مدیریت مسئولین است.
 
غروی اضافه کرد:‌ رئیس جمهور آینده باید از ظرفیت‌های کشور استفاده کند چرا که ما ظرفیت فوق العاده‌ای در کشور داریم. کشور ما 75 میلیون جمعیت دارد و 10 درصد انرژی دنیا را در اختیار دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.
 
وی یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس جمهور آینده را داشتن درک لازم برای مسائل بین‌المللی دانست و افزود:‌ منتخب ملت برای حل مشکلات و مسائل باید از کارشناسان استفاده کرده و در سطح بین‌الملل نیز ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها نسبت به حل مسائل پیش رو اقدام کرد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در عرصه بین‌الملل شرایط این گونه نیست که به بن‌بست رسیده باشیم، متاسفانه کم تدبیری‌ها و عدم تحرک لازم در عرصه دیپلماسی موجب شده است که با برخی مشکلات روبه‌رو باشیم هرچند هنوز هم ایران یک کشور قدرتمند در منطقه بوده و به هیچ وجه نباید منکر نقاط قوت شد چرا که با زبان مشترک بین‌المللی بسیاری از مشکلات را می‌توان حل کرد.
 
غروی با اشاره به ضرورت حل مشکلات اقتصادی مردم اظهار داشت:‌ مشکلات اقتصادی مردم را زیر فشار گذاشته و رئیس جمهور بعدی باید مشکلات اقتصادی را به معنای واقعی کلمه حل کند.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcjt8ev.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما