پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 14239
با حضور زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س):

ویژه برنامه مراسم ولادت علمدار کربلا برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: ویژه برنامه مراسم ولادت قمر منیر بنی هاشم(ع) در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.
ویژه برنامه مراسم ولادت علمدار کربلا برگزار شد
 به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شب گذشته در جمع زائران و نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه عبد صالح بودن افتخار بزرگی است تصریح کرد: صالح بودن در نسل انسان نیز تاثیر بسیاری دارد.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه گاهی اوقات خداوند به دلیل وجود عبد صالح عذابی را از قومی دور می‌گرداند، خاطرنشان کرد: عبد صالح کسی است که انگیزه الهی دارد و برای دین خود تلاش می‌کند.
 
رفیعی با اشاره به اینکه حضرت عباس(ع) اخلاص مثال زدنی داشت اظهار کرد: علمدار کربلا در روز عاشورا امان نامه شمر را برای خدا قبول نکرد و به دفاع از دین خود پرداخت.
 
وی با تاکید بر اینکه حضرت ابوالفضل(ع) هیچ سئوال و اعتراضی به تصمیم‌های امام زمان خود نداشته است تصریح کرد: علمدار کربلا مطیع ولایت زمان خود بود.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در ادامه به بیان ویژگی‌های حضرت ام البنین(س) پرداخت و اظهار کرد: این بانوی بزرگوار زنی ادیب و شاعر بود.
 
رفیعی با تاکید بر اینکه نخستین مرثیه سرای علمدار کربلا حضرت ام البنین(س) است، تصریح کرد: این مادر بزرگوار فرزندان خود را در شرایطی تربیت کرد که حضرت علی(ع) مورد لعن و نفرین افراد قرار می‌گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه چهار فرزند حضرت ام البنین(س) در روز عاشورا در راه دین شهید شدند خاطرنشان کرد: هنگامی که خبر شهادت فرزندان این بانوی مکرم را به وی دادند با صدای بلند گفت تمام فرزندان من فدای سیدالشهدا(ع).
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: ادب و تربیت حضرت ام البنین(ع) در فرزند رشید این بانو یعنی حضرت عباس(ع) جلوه پیدا کرد.
 
رفیعی با تاکید بر اینکه حوادث کربلا از سینه پر از مصائب امام سجاد(ع) نقل شده است، تصریح کرد: روضه خوان امام حسین(ع) امام سجاد بوده است.
 
وی با انتقاد از کسانی که به زیارتگاه‌ها و مقبره امام‌زاده‌ها ایراد می‌گیرند و شبهه وارد می‌کنند خاطرنشان کرد: تاریخ سینه به سینه نقل کرده است که دختر امام حسین(ع) در فلان مکان دفن است و این دیگر جای شبهه افکنی ندارد.
 
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: همان طور که تاریخ نوشته است پایتخت هخامنش تخت جمشید بود همین تاریخ نیز می‌گوید حوادث کربلا اینچنین رخ داده است.
 
رفیعی با تاکید بر اینکه امامزاده‌ها باعث برکت هستند خاطرنشان کرد: ممکن است تشابه اسمی برای برخی امامزاده‌ها باشد اما اصل قبور مورد احترام است.
 
وی با اشاره به اینکه حضرت عباس(ع) مطیع محض خدا و پیامبر و امام زمان خود بود اضافه کرد: برخی افراد بودند که در برابر ائمه معصومین(ع) حرف گوش نمی‌دادند.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائل هر دوره تاریخ بصیرت، آگاهی و قدرت تشخیص است اظهار کرد: شرکت در انتخابات از مطالبی است که در این دوره انقلاب بسیار مهم است.
 
وی با اشاره به اینکه در طول 35 سال انقلاب اسلامی حساسیت این دوران را نداشتیم تصریح کرد: تردید به خود راه ندهید و ان‌شاءالله با حضور خود بر شور و شکوه انتخابات بیفزاییم.  
 
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه نواقصی در دولت بوده است اما نظام متعلق به افراد خاصی نیست، تصریح کرد: نظام ثمره خون شهدا است و فردی که بتواند کشور را اداره کند باید انتخاب شود.
 
رفیعی با اشاره به اینکه برخی افراد به خوبی در مسئولیت حاضر شدند اما آن گونه که آمدند خوب خارج نشدند خاطرنشان کرد: سابقه مدیریت افراد بسیار مهم است.
 
وی تصریح کرد: برخی افراد در گذشته به سابقه مدیریت آن‌ها توجه نشد و مشکلاتی به وجود آمد اما ان‌شاءالله در انتخابات آتی انتخاب آگاهانه‌ای داشته و بر همین اساس رای دهیم.
 
*علمدار کربلا با بصیرت بود
 
وی با تاکید بر اینکه در روایات مختلف از حضرت ابوالفضل(ع) به عنوان با بصیرت و با ایمان قوی یاد کرده‌اند تصریح کرد: حضرت عباس(ع) طبق نقل‌های تاریخی 35 سال عمر کردند که شامل 10 سال زندگانی با امام حسن(ع)، 10 سال زندگانی با امام حسین(ع) و 15 سال در رکاب حضرت علی(ع) بوده است.
 
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه اطلاعات زیادی در مورد علمدار کربلا وجود ندارد خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگوار پیرو محض ائمه معصومین(ع) زمان خود بوده است و به همین دلیل به اظهار وجود در زمان برادران و پدر نمی‌پردازد.
 
رفیعی با تاکید بر اینکه حضرت ابوالفضل(ع) در جنگ صفین رزمنده نوجوانی بوده است، اضافه کرد: شاید یکی از مهمترین سندها برای حضرت عباس(ع) زیارت نامه وی باشد که از امام صادق(ع) نقل شده است.
 
در ادامه این مراسم گروه تواشیح بقیه الله به اجرای مدحی برای قمر منیر بنی‌هاشم(ع) پرداختند و حاج حسن پاک زمان از ذاکران اهل‌بیت(ع) در وصف دلاوری‌های علمدار کربلا به مولودی خوانی پرداخت.
 
همچنین در صبح سالروز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) نیز آیین جشنی از ساعت 11 و 30 دقیقه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین وحید‌پور، مداحی مسعود زمانی و همخوانی گروه تواشیح برگزار شده و در عصر همین روز نیز مراسمی از ساعت 18 و 30 دقیقه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی، مداحی مهدی ساری و همخوانی گروه تواشیح بقیة‌‌الله برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdci3raz.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما