شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 14309
رئیس هیئت فوتبال قم:

نظارت جدی بر فعالیت مدارس فوتبال

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت فوتبال استان قم گفت: هدف مدارس فوتبال باید توسعه فوتبال قم باشد و اگر چیزی غیر از این و خارج از چارچوب مقرارت این هیئت باشد قانونی برخورد می‌کنیم.
مدارس فوتبال
مدارس فوتبال
 به گزارش قم نیوز، کریم بهرامی بیان کرد: با فرا رسیدن ایام تابستان و تعطیلی دانش آموزان، بازار داغ مدارس فوتبال پر رونق‌تر می‌شود و اکثر خانواده‌ها برای اوقات فراغت فرزندان خود حضور در این مدارس را برنامه ریزی می‌کنند.
 
وی افزود: با توجه به علاقه شدید نونهالان و نوجوانان کشورمان به فوتبال، مدارس فوتبال در این روزها فعالیت بسیار چمشگیری را دارند و بسیاری از خانواده‌ها با توجه به علاقه مندی فراوان فرزندان خود و به این امید که آنها با آخرین علوم و دانش فوتبال در محیطی سالم و با نظارت مربیان کاردان و با تجربه آشنا می‌شوند اقدام به ثبت نام می‌کنند.
 
رئیس هیئت فوتبال استان قم بیان داشت: در گذشته شاهد بودیم که برخی شهروندان شهریه زیادی پرداخت می‌کردند و قیمت‌ها کنترل نمی‌شد و متاسفانه در برخی  از این مدارس تنها کسب درآمد بیشتر مدنظر بود و این مدارس از لحاظ آموزش اصولی فوتبال برای آینده سازان ما مفید نبود و چه بسا مضراتی هم در پی داشت اما قطعا از امسال این اتفاق نمی‌افتد.
 
وی تاکید کرد: در آستانه فصل تابستان کم کم آگهی‌های متنوعی از فعالیت مدارس فوتبال در روزنامه‌ها، آگهی نامه‌ها و البته سطح شهر قم توزیع می‌شود زیرا با فرارسیدن تعطیلی مدارس و با توجه به علاقه نونهالان و نوجوانان به فوتبال، این قشر به سمت مدارس فوتبال سرازیر می‌شوند.
 
بهرامی بیان داشت: اگر چه در سال‌های اخیر، نظارت بر مدارس فوتبال در سطح کشور و البته فوتبال قم به نحو چشمگیری افزایش یافته بود اما از امسال این نظارت و پیگیری قطعا جدی‌تر خواهد شد تا باشگاه‌ها و مدارس فوتبال آموزش‌ها را مطابق با استانداردهای فوتبال انجام بدهند.
 
وی عنوان کرد: بازرسان این هیئت با سرکشی به مدارس فوتبال سطح شهر کم و کاستی‌های موجود را گوشزد کرده‌اند تا فعالیت‌های آموزشی مدارس فوتبال به صورت اصولی و حرفه این انجام بپذیرد که این امر می‌تواند در بلند مدت به نفت آینده فوتبال استان و کشور باشد.
 
رئیس هیئت فوتبال استان قم تصریح کرد: در سال‌های قبل فعالیت برخی مدارس فوتبال در زمین‌های چمن مصنوعی کوچک و کاملا بی کیفیت و یا برخی دیگر در زمین استاندارد و با انبوهی از بازیکنان در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شد و حتی مشاهده شده بود که حدود 30 بازیکن در رده‌های سنی مختلف و بی‌ارتباط به یکدیگر در یک زمین چمن مصنوعی کوچک به شکلی بی‌نظم فقط در حال بازی بودند و امسال هیئت فوتبال از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کرده است.
 
وی بیان داشت: البته ناگفته نماند که در همه مدارس فوتبال شرایط به این شکل نیست و برخی مدارس فوتبال در قم نیز با اهدافی والاتر، فعالیت‌های مثبتی انجام داده و از امسال فقط باشگاه‌های فعال در این رشته ورزشی مدرسه فوتبال خواهند داشت.
 
بهرامی افزود: فدراسیون فوتبال در بخشنامه‌ای به تمام هیئت‌های فوتبال و مدارس فوتبال ابلاغ کرده که از اول فروردین 1392 مجوز فعالیت مدارس فوتبال فقط به اشخاص حقیقی یا حقوقی دارای مجوز فعالیت باشگاه از کمیسیون ماده پنج ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها اعطا می‌شود.
 
رئیس هیئت فوتبال استان قم تصریح کرد: این بدان معنی است که از امسال مدارس فوتبال موقت و فصلی نداریم و تمام مدارس فوتبال زیر نظر باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند زیرا در گذشته یکی از معضلات مدارس فوتبال این بود که فوتبال آموزان پس از پایان دوره آموزشی خود رها می‌شدند و اکثر این نونهالان و نوجوانان نمی‌توانستند به فعالیت خود در زمینه فوتبال ادامه دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: با اجرای این قانون فوتبال آموزان مستعد می‌توانند در قالب تیم‌های آکادمی باشگاه‌ها به فوتبال خود ادامه دهند، همچنین این قانون روند استعدادیابی مدارس فوتبال را تسهیل می‌کند و به فعالیت‌های فوتبال سامان می‌دهد.
 
بهرامی بیان داشت: از دیگر برنامه‌های این آکادمی برگزاری فستیوال‌ها و مسابقات مدارس فوتبال به صورت گسترده و منظم با هماهنگی کمیته جوانان و توسعه فدراسیون فوتبال است، ضمن اینکه تدوین فلسفه آموزش فوتبال در رده‌های سنی پایه مبتنی بر فوتبال ایران از دیگر برنامه‌های در دست اجرای آکادمی است.
 
بهرامی تاکید کرد: از تمام خانواده‌ها و شهروندان قمی می‌خواهیم که فرزندان خود را در مدارس فوتبالی ثبت نام کنند که دارای مجوز از فدراسیون فوتبال ایران هستند.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcgyw9q.ak9tz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما