سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : 14395
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد:

برگزاری طرح نشاط معنوی در جوار امامزادگان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: طرح نشاط معنوی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان قم در ایام تابستان برگزار خواهد شد.
برگزاری طرح نشاط معنوی در جوار امامزادگان قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام شوزب شیری با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت این اداره کل اظهار داشت: طرح نشاط معنوی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان قم  در ایام تابستان برگزار خواهد شد که در این برنامه دانش آموزان دوره‌های تحصیلی دبستان، راهنمایی و دبیرستان شرکت خواهند کرد. 
 
وی اضافه کرد: طرح نشاط معنوی از چهار تیر ماه تا 28 مرداد ماه در 25 امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود و در این طرح کلاس‌های آموزشی، برنامه ورزشی و تفریحی و نیز اردوها برگزار خواهد شد.  
 
شیری با اشاره اساتید طرح نشاط معنوی گفت: در این طرح از اساتید خبره و آموزش دیده برای کلاس‌های آموزشی استفاده می‌شود. اساتید در این طرح برای هر کدام از مقاطع تحصیلی از کتاب مشخصی استفاده خواهند کرد که حاوی سرفصل‌های محتوای آموزشی است.
 
این مسئول عنوان کرد: در کلاس‌های آموزشی مباحث مختلف قرآن و عترت در قالب‌های گوناگون از جمله حلقه‌های بحث آموزش داده می‌شود. در مباحث آموزشی از آیات قرآن و روایت استفاده می‌شود که با توجه به سن دانش آموزان، رویکردها متفاوت خواهد بود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم زمان ثبت‌نام در طرح نشاط معنوی را روزهای بیستم تا سی و یکم خرداد ماه دانست و افزود: افراد با مراجعه به امامزادگان می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند و ثبت نام در این طرح محدودیت ندارد.
 
وی یادآور شد: هیچ هزینه‌ای از دانش آموزان برای شرکت در این دوره دریافت نمی‌شود و کلاس‌ها به صورت رایگان برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌هایی همچون استخر، فوتبال و اردوها پیش بینی شده و اردوی مشهد مقدس برای برگزیدگان طرح نشاط معنوی برنامه ریزی شده است.
 
شیری طرح احیاء شب نیمه شعبان را یکی از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: برنامه احیاء شب نیمه شعبان در مسجد امام حسن عسکری در مجاورت امامزاده ناصر برگزار می‌شود که سابقه‌ای شش هفت ساله دارد و از این برنامه تاکنون استقبال زیادی صورت گرفته است.
 
این مسئول در پایان اذعان داشت: در طرح احیاء شب نیمه شعبان برنامه‌های سخنرانی، مداحی، زیارت عاشورا و مناجات صورت می‌گیرد و این مراسم با برگزاری نماز صبح پایان می‌یابد.
 
انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcbsfb8.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما