سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 14403
هوای قم:

گرد و غبار، مهمان ناخوانده قم

قم نيوز : قم نیوز: گرد و غبار شدید در روزهای اخیر شهر قم را فرا گرفته و موجب بروز مشکل برای مردم این شهر شده است.
گرد و غبار، مهمان ناخوانده قم
 به گزارش قم نیوز، غلظت این خاک و گرد و غبار که منشاء اصلی آن مشخص نیست، در ساعات پایانی روز به حداکثر می رسد به طوری که در هنگام غروب خورشید، میزان دید در شهر به حداقل رسیده و در فضای باز که امکان سنجش میزان دید وجود دارد، حداکثر میزان دید، 50 متر برآورد می شود.
 
وقوع پدیده گرد و غبار اگر چه در قم نادر نیست اما چنین گرد و غباری با این شدت، در سال های اخیر کمتر اتفاق افتاده و موجب نگرانی مردم به ویژه برای خردسالان و افراد مسن شده است.
 
از سوی دیگر استفاده از ماسک های صورت در قم رونق چندانی ندارد و مردم همچنان که در گرد و غبار حرکت می کنند، آن را تنفس نیز می کنند که شاید اطلاع رسانی از سوی دستگاه های متولی سلامت، باعث شود تا خردسالان و سالمندان مبتلایان به بیماران تنفسی نسبت به تهیه ماسک یا در خانه ماندن اقدام کنند.
 
به نظر می رسد دستگاه های اداری قم با پدیده گرد و غبار با تساهل برخورد می کنند و متوجه مشکلات آتی آن نیستند اگر چه استاندار قم و رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری، دستور کاهش ساعات کار اداری در امروز را صادر کرده اما باید اقدامات جدی تری مانند استقرار مراکز اضطراری کمک به بیماران تنفسی و قلبی و درمان شهروندان به همراه اطلاع رسانی صحیح نیز صورت گیرد.
 
از سوی دیگر سازمان هواشناسی در مورد زمان رفع این مشکل سکوت کرده و در تماسی که با یکی از کارشناسان این سازمان گرفته شد، وی تنها منشا این گرد و غبار را بیابان های اطراف قم و موج گرد و غبار از کشورهای همسایه دانست و در مورد دیگر مسائل، ما را به اداره محیط زیست ارجاع داد.
 
گرد و غبار تا امروز مشکلی اساسی برای مردم قم نبوده اما به نظر می رسد از این به بعد، با توجه به وجود عواملی چون توسعه بیابان های اطراف قم و کاهش آب قمرود و نبودن پوشش گیاهی قوی، این پدیده ناخوانده، مهمان دائم قم باشد.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcbfab8.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما