چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 1446
آیت الله نوری همدانی:

تکریم غدیر خم باید پررنگ‌تر شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم بر پررنگ شدن فرهنگ، عظمت و تکریم غدیر خم تأکید کرد.
تکریم غدیر خم باید پررنگ‌تر شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر چهارشنبه در دیدار با شورای فرماندهی سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم و اعضای ستاد بازسازی غدیر خم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: عظمت، فرهنگ و تکریم غدیر خم در سال جاری باید پررنگ تر از سال‌های گذشته باشد.

وی ادامه داد: تا کنون فرهنگ سازی و تکریم مناسبی برای غدیر خم صورت نگرفته است ولی برای عاشورا فرهنگ سازی خوبی انجام شده است، بنابراین تکریم و فرهنگ سازی غدیر خم هم باید همانند عاشورا باشد.

غدیر خم مبنای تمام حرکت های رخ داده در دنیا است
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه غدیر خم مبنای تمام حرکت‌های رخ داده در جهان است، ابراز داشت: در حکومت ولی فقیه و رهبر باید در میان مردم به عنوان یک پناهگاه و هدایت کننده وجود داشته باشد.

وی گفت: مردم عادت کرده‌اند که فقط به معلول‌ها فکر کنند و به علت‌ها و ریشه‌های حوادث اصلاَ توجه‌ای ندارند، این امر یک عادتی است که قرن‌ها است در بین مردم وجود دارد.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: تفکر در علل و عوامل رخ دادها بسیار مهم است، واقعه غدیر خم نیز به همین شکل است مردم باید به علت آن فکر کنند.

وی افزود: نبود یک رهبر شایسته، اقتصاد مناسب و حاکمیت اسلامی سبب به ستوه آمدن مردم برخی از کشورها شده است و تمام این قیام‌ها و حرکت‌های اخیر از انقلاب اسلامی نشأت گرفته است.

انواع و مشخصات طاغوتها
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه سه نوع طاغوت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داریم، اضافه کرد: در طاغوت سیاسی حاکمان سعی دارند که با زور بر مردم حکومت کنند و با خدا و اسلام مبارزه کنند که حکومت فرعون نیز بدین گونه بود.

وی اظهار داشت: در طاغوت اقتصادی نیز حاکمان تلاش می‌کنند که ثروت و مال مردم را برای خود جمع کنند و با ثروت بر مردم حکومت کنند که حکومت قارون نیز از نوع طاغوت اقتصادی بود.

مرجع تقلید شیعیان ابراز داشت: امروزه اعتراض‌ها و قیام ها در اروپا بدلیل مبارزه با طاغوت اقتصادی است.

وی با تأکید بر اینکه انفال و بیت المال باید در اختیار ولی فقیه باشد، اضافه کرد: ثروت یک مملکت نباید در دست عده خاصی از افراد قرار داشته باشد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.t9qrak9t3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما