کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون شهردار قم خبر داد:

آماده‌باش ۳ هزار نفر از پرسنل شهرداری قم در نیمه شعبان

30 خرداد 1392 ساعت 8:53

قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: بیش از ۳ هزار نفر از پرسنل شهرداری و ۳۰۰ دستگاه ماشین‌‌آلات مکانیزه در نیمه شعبان به حالت آماده باش هستند.


 به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم با تاکید بر نزدیکی نیمه شعبان و لزوم آمادگی برای پذیرایی از زائران میلیونی مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مسافران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) و جمکران در این روزها، کمیته‌های ده‌گانه و ستادهای 15 گانه خدمات‌رسانی و اطلاع‌رسانی به ریاست شهردار کلان‌شهر قم تشکیل شدند.

وی افزود: از ماه‌ها قبل جلسات شورای خدمات و ستاد شعبانیه با حضور شهرداران مناطق هشت‌گانه و معاونان آنها تشکیل شده و مقرر شده است .

بیش از 3 هزار نفر از پرسنل خدوم شهرداری از قبیل ستادی، خدماتی و فضای سبز و نیز 300 دستگاه ماشین‌‌آلات مکانیزه خدمات شهری و عمرانی در دو نوبت 12 ساعته در این ایام به حالت آماده‌باش باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم آماده‌سازی، تجهیز و تصحیح خط کشی پارک‌سوارهای اطراف مسجد مقدس جمکران به مساحت 120 هکتار را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این پارکینگ‌ها ظرفیت پارک 1700 دستگاه اتوبوس و 27 هزار دستگاه اتومبیل سواری را دارند.

وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در زمینه تجهیز پارکینگ‌ها نقش بسزایی داشته و سعی کرده است امسال هیچ مشکلی در این حوزه وجود نداشته باشد.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه ستادهای اطلاع رسانی با محوریت شهرداری‌های مناطق در پارک‌سوارها و مناطق پر تردد مستقر می‌شوند گفت: این ستادها به طور رسمی از یکم تیرماه تا چهارم همین ماه آماده خدمت‌رسانی به مسافران و زائران هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم آماده‌سازی و تجهیز پارک‌سوارها به تسهیلات رفاهی مورد نیاز زائران را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری مورد توجه قرار داد و افزود: نصب ایستگاه‌های شارژ گوشی همراه، استقرار مخازن آب شرب بهداشتی و نصب سایبان از جمله این اقدامات هستند و علاوه بر این اقلامی چون آب معدنی، یخ بهداشتی و نان در سراسر شهر به ویژه در اطراف مسجد مقدس جمکران با محوریت سازمان میادین شهرداری توزیع می شود.

وی افزود: در راستای مدیریت صحیح پسماند نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و با توجه به حضور خیل عظیم زائران در مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان بیش از 450 مخزن فان، 3 هزار عدد کارتن پلاست و کیسه‌های زباله‌های خودرویی در سطح پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها و در مجاورت ایستگاه‌های صلواتی در دستور کار معاونت‌های خدمات شهری مناطق هشت‌گانه قرار گرفته است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه اقدامات بسیار قابل توجهی نیز در زمینه آذین‌بندی و نصب ریسه‌های نورانی و رنگی و نیز المان‌های مختلف شهری در شهرداری‌های مناطق صورت گرفته است گفت: بنرها و پرچم‌های آویز هم در همه مناطق به ویژه در هسته مرکزی شهر و اطراف مسجد مقدس جمکران نصب می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تامین روشنایی و رفع خاموشی برج‌های نوری در پارک‌سوارها را مورد توجه قرار داد و گفت: مالت‌پاشی تمام پارک‌سوارها در اطراف مسجد جمکران به منظور پیشگیری از پخش شدن گرد و خاک صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اکیپ‌های 16 گانه نیز توسط ستاد پیشگیری و رفع تخلفات شهری به منظور جمع آوری متکدیان و رفع سد معبر در هسته مرکزی شهر و اطراف مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان فعال است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه بسیاری از مسافران و زائران در بوستان‌های قم چادرهای خود را برپا می‌کنند گفت: بوستان‌های بزرگ قم برای این منظور تجهیز شده‌اند و سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها و مبلمان شهری آنها تعمیر و تجهیز و آب شرب بهداشتی و روشنایی کافی نیز تامین شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از تشکیل ستاد گمشدگان در تمام پارک‌سوارهای قم خبر داد و افزود: این ستادها از طریق نرم افزار جامع گمشدگان که به سامانه 137 شهری متصل است کار خود را انجام می‌دهند.


انتهای پیام/122


کد مطلب: 14472

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/14472/آماده-باش-۳-هزار-نفر-پرسنل-شهرداری-قم-نیمه-شعبان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir