پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : 14472
معاون شهردار قم خبر داد:

آماده‌باش ۳ هزار نفر از پرسنل شهرداری قم در نیمه شعبان

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: بیش از ۳ هزار نفر از پرسنل شهرداری و ۳۰۰ دستگاه ماشین‌‌آلات مکانیزه در نیمه شعبان به حالت آماده باش هستند.
آماده‌باش ۳ هزار نفر از پرسنل شهرداری قم در نیمه شعبان
 به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم با تاکید بر نزدیکی نیمه شعبان و لزوم آمادگی برای پذیرایی از زائران میلیونی مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مسافران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) و جمکران در این روزها، کمیته‌های ده‌گانه و ستادهای 15 گانه خدمات‌رسانی و اطلاع‌رسانی به ریاست شهردار کلان‌شهر قم تشکیل شدند.

وی افزود: از ماه‌ها قبل جلسات شورای خدمات و ستاد شعبانیه با حضور شهرداران مناطق هشت‌گانه و معاونان آنها تشکیل شده و مقرر شده است .

بیش از 3 هزار نفر از پرسنل خدوم شهرداری از قبیل ستادی، خدماتی و فضای سبز و نیز 300 دستگاه ماشین‌‌آلات مکانیزه خدمات شهری و عمرانی در دو نوبت 12 ساعته در این ایام به حالت آماده‌باش باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم آماده‌سازی، تجهیز و تصحیح خط کشی پارک‌سوارهای اطراف مسجد مقدس جمکران به مساحت 120 هکتار را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این پارکینگ‌ها ظرفیت پارک 1700 دستگاه اتوبوس و 27 هزار دستگاه اتومبیل سواری را دارند.

وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در زمینه تجهیز پارکینگ‌ها نقش بسزایی داشته و سعی کرده است امسال هیچ مشکلی در این حوزه وجود نداشته باشد.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه ستادهای اطلاع رسانی با محوریت شهرداری‌های مناطق در پارک‌سوارها و مناطق پر تردد مستقر می‌شوند گفت: این ستادها به طور رسمی از یکم تیرماه تا چهارم همین ماه آماده خدمت‌رسانی به مسافران و زائران هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم آماده‌سازی و تجهیز پارک‌سوارها به تسهیلات رفاهی مورد نیاز زائران را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری مورد توجه قرار داد و افزود: نصب ایستگاه‌های شارژ گوشی همراه، استقرار مخازن آب شرب بهداشتی و نصب سایبان از جمله این اقدامات هستند و علاوه بر این اقلامی چون آب معدنی، یخ بهداشتی و نان در سراسر شهر به ویژه در اطراف مسجد مقدس جمکران با محوریت سازمان میادین شهرداری توزیع می شود.

وی افزود: در راستای مدیریت صحیح پسماند نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و با توجه به حضور خیل عظیم زائران در مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان بیش از 450 مخزن فان، 3 هزار عدد کارتن پلاست و کیسه‌های زباله‌های خودرویی در سطح پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها و در مجاورت ایستگاه‌های صلواتی در دستور کار معاونت‌های خدمات شهری مناطق هشت‌گانه قرار گرفته است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه اقدامات بسیار قابل توجهی نیز در زمینه آذین‌بندی و نصب ریسه‌های نورانی و رنگی و نیز المان‌های مختلف شهری در شهرداری‌های مناطق صورت گرفته است گفت: بنرها و پرچم‌های آویز هم در همه مناطق به ویژه در هسته مرکزی شهر و اطراف مسجد مقدس جمکران نصب می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تامین روشنایی و رفع خاموشی برج‌های نوری در پارک‌سوارها را مورد توجه قرار داد و گفت: مالت‌پاشی تمام پارک‌سوارها در اطراف مسجد جمکران به منظور پیشگیری از پخش شدن گرد و خاک صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اکیپ‌های 16 گانه نیز توسط ستاد پیشگیری و رفع تخلفات شهری به منظور جمع آوری متکدیان و رفع سد معبر در هسته مرکزی شهر و اطراف مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان فعال است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه بسیاری از مسافران و زائران در بوستان‌های قم چادرهای خود را برپا می‌کنند گفت: بوستان‌های بزرگ قم برای این منظور تجهیز شده‌اند و سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها و مبلمان شهری آنها تعمیر و تجهیز و آب شرب بهداشتی و روشنایی کافی نیز تامین شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از تشکیل ستاد گمشدگان در تمام پارک‌سوارهای قم خبر داد و افزود: این ستادها از طریق نرم افزار جامع گمشدگان که به سامانه 137 شهری متصل است کار خود را انجام می‌دهند.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdchiknz.23nkqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما