پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 14509
طی مراسمی تأکید شد:

تلاش پلیس قم به منظور برقراری نظم و امنیت فراگیر در نیمه شعبان

قم نيوز : قم نیوز: فرماندهی انتظامی استان قم همانند سالهای گذشته و با تلاشی بیش از پیش در صدد برقراری نظم و امنیت فراگیر در ایام نیمه شعبان و جشن میلاد منجی عالم بشریت است.
تلاش پلیس قم به منظور برقراری نظم و امنیت فراگیر در نیمه شعبان
 به گزارش قم نیوز، مراسم رونمایی از حمایل پرسنل راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی قم صبح پنج شنبه در محل پلیس راهنمایی و رانندگی قم برگزار شد.
 
در این مراسم که با حضور فرماندهان انتظامی استان قم و جمعی از اعضای پرسنل راهنمایی و رانندگی این استان برگزار شد، بر وظیفه نیروی انتظامی بر تامین نظم و امنیت و همچنین اشاعه ارزش‌های فرهنگی در ایام نیمه شعبان تاکید شد.
 
پلیس قم باید نمادی از اعتقاد به مهدویت باشند
 
مسئول عقیدتی - سیاسی فرماندهی انتظامی قم در این مراسم وضعیت کنونی کشورهای اروپایی و آمریکا را رو به فروپاشی عنوان کرد و گفت: البته که ما پیش گویی نمی‌کنیم و امیدواریم شرایط کنونی جهان منجر به ظهور منجی عالم بشریت شود.
 
حجت الاسلام محمد قائمی افزود: در این راستا مردم قم یک توفیقی دارند که میزبان مهمانان مسجد مقدس جمکران و حرم کریمه اهل بیت(س) هستند، آنچه مربوط به نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی ورانندگی است، ایجاد امنیت و نظم و تدوین هماهنگی در برپایی مراسم با شکوه نیمه شعبان است.
 
وی با بیان اینکه از مراسم و تجمع میلیونی نیمه شعبان یک بهره برداری فرهنگی نیز داشته باشیم، گفت: پلیس اسلامی باید به یک صورت بارزی در این مراسم شرکت داشته باشد تا هر شخصی از هرکجای جهان اسلام و ایران عزیز این روزها مهمان قم است بداند که پلیس قم اعتقاد راسخ به منجی و مهدویت دارد.
 
مسئول عقیدتی - سیاسی فرماندهی انتظامی قم افزود: پلیس مسلمان باید شرایط دیگری مانند داشتن اخلاق و رفتار مناسب و حفظ ظواهر شرعی را نیز رعایت کند، خدای نکرده نباید رفتار یکی دو نفر در این نهاد موجب به هدر رفتن زحمات شبانه روزی سایر افراد نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی شود.
 
نیروهایی مخلص تر از پرسنل نیروی انتظامی در قم ندیده ام
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم نیز در این مراسم پیرامون آمادگی این نیرو برای برقرار امنیت در ایام نیمه شعبان، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مهمانان شهر مقدس قم در ایام نیمه شعبان فرسنگ‌ها راه را طی می‌کنند تا جشن میلاد امام عصر(عج) را هرچه باشکوه تر برگزار شود، بنابراین استفاده از حمایل‌های ویژه برای پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور نشان دادن علاقه معنوی پلیس به آقا امام زمان(عج) است.
 
سرهنگ کرم الله حسینی با ابیان اینکه در بسیاری از نقاط کشور خدمت کرده است، گفت: اما مخلص تر از پرسنل نیروی انتظامی در قم ندیده ام و این از برکات این شهر مقدس است و همکاران ما بسیار دلسوزانه و متعهدانه در حال انجام وظیفه هستند.
 
وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم برای هرچه باشکوه برگزار شدن جشن های نیمه شعبان دو وظیفه اساسی دارد، وظیفه اول تامین نظم و انظباط برای راحتی زئران و مسافران و وظیفه دوم ارائه خدمت با برخورد و رفتار مناسب به مهمانان امام عصر (عج) است.
 
حسینی تاکید کرد: از روز یکشنبه تا ساعت 24 روز دوشنبه پرسنل راهور نیروی انتظامی باید صبرشان را بیش از پیش افزایش دهند و برخوردشان با مردم بیش ازپیش مناسب باشد، همچنین ما توصیه کرده ایم که در میادین و مکان های اصلی که خیل زائران متمرکز است از افراد مجرب استفاده شود.
 
همه دنیا حرکات پلیس ایران را کنترل می‌کنند
 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در ادامه این مراسم تاکید کرد: از آنجایی که پلیس راهنمایی و رانندگی در معرض دید زائران و مردم عزیز است، و از آنجایی که این نیرو به نوعی ویترین فرماندهی انتظامی محسوب می‌شود حمایل هایی به مناسبت میلاد امام عصر(عج) برای افراد خدوم این نیرو تهیه شده است.
 
سرهنگ احمد صادقی در این زمینه گفت: این اقدام یک عمل فرهنگی است و قطعا صدای این عمل به جهان خواهد رسید، باید توجه داشت که همه دنیا حرکات پلیس ایران را کنترل می کنند و قطعا تا همین امروز نیز این کار انعکاس وسیعی در رسانه های داخلی و خارجی داشته است.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر که جهان غرب تمام نیروی خود را برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی به کار گرفته است، به بستن این حمایل می توان فرهنگ تشیع را تبلیغ کرد و اذهان را پیرامون جشن نیمه شعبان روشن ساخت.
 
پلیس در خدمت مردم است و از مردم نیز انتظار همکاری داریم
 
همچنین رئیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم در حاشیه این مراسم و در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار داشت: براساس اطلاعات به دست آمده پیش بینی می کنیم که تعداد زائران و مسافران برای برگزاری جشن میلاد امام عصر (عج) نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
 
وی تصریح کرد: بر این اساس ضرورت تمرکز بیش از پیش کلیه اعضای نیروی انتظامی استان قم برای تامین نظم و امنیت این مراسم بیش از پیش است، همچنین از نظر فرماندهی انتظامی استان به دلیل جمعیت زیادی که طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شهر قم حضور دارند اطلاع رسانی پیش از مراسم به مردم شریف و مهمانان شهر کریمه اهل بیت (س) برای آگاهی از محدودیت های ترافیکی، مکان پارکینگ ها و سایر اطلاعات ضرورت پیدا می کند.
 
حسینی با بیان اینکه طی روزهای دوم و سوم تیرماه ورود اتوبوس های بیابانی به معابر شهری مطلقا ممنوع است، گفت: از لحظه شروع فرمان اجرای محدودیت ها، ورود خودروهای سواری و موتورسیکلت به هسته اصلی و مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) ممنوع است، همچنین آن دسته از زائرانی که پیش از شروع مراسم جشن میلاد وارد شهر می شوند موظف هستند از کمربندی های اطراف شهر وارد پارک سوار شمالی شوند و با استفاده از اتوبوس های شرکت واحد شهر قم مسیر حد فاصل پارکسوار تا حرم راتردد کنند.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی قم اظهار داشت: پارکینگ های در نظر گرفته شده برای خودروها نیز در محل پارکینگ های سال گذشته است، از شهروندان عزیز قمی تقاضا کنیم تا از آوردن وسایل نقلیه خودشان به داخل معابر اصلی شهر خودداری کنند و از ناوگان عمومی که در مسجد مقدس جمکران و میادین و مکان های اصلی شهر وجود دارد استفاده کنند.
 
وی با اشاره به اینکه همکاران ما به طور دائمی و فعالانه در مسیر منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران هستند و با مردم همکاری می کنند، گفت: از مردم عزیزمان نیز تقاضا داریم تا با نیروی انتظامی همکاری کنند تا جشن میلاد امام عصر(عج) به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
 
اعمال محدودیت‌های ترافیکی
 
در ادامه این نشست رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم نیز پیرامون محدودیت‌های ترافیکی منتهی به شهر قم اظهار داشت: تردد کلیه وسایل نقلیه باربری از ساعت هشت صبح روز یکشنبه مورخ 2 تیر ماه الی ساعت 24 روز دوشنبه روز سوم تیراز محور قدیم قم - تهران و بالعکس ممنوع بوده و رانندگانی که قصد عبور از این مسیر را دارند بایستی از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
 
اردشیر جمشیدی راد ادامه داد: بر این اساس وسایل نقلیه باربری که از استان های غربی کشور شامل خوزستان، همدان، مرکزی و... قصد عزیمت به تهران را دارند باید از مسیر آزاد راه سلفچگان، ساوه، تهران یا جاده قدیم ساوه تردد نموده و از ورود به محور سلفچگان به سمت قم خودداری کنند.
 
وی افزود: وسایل نقلیه باربری که از استان های جنوبی به سمت قم درحرکت هستند بایستی از مسیر سه راه نطنز، مورچه خورت، دلیجان، سلفچگان، ساوه و بالعکس تردد کرده و از ورود به محور آزاد راه کاشان به قم و جاده قدمی کاشان به قم خودداری کنند.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdci3waz.t1a5u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما