شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 14523
به مناسبت نیمه شعبان:

موزه‌های استان قم در ایام نیمه شعبان بصورت رایگان فعال است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از فعال بودن موزه‌های استان بصورت رایگان در ایام جشن نیمه شعبان خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی امروز با اشاره به برنامه‌های میراث فرهنگی قم در ایام جشن‌های نیمه شعبان گفت: موزه‌های استان قم از جمله موزه مردم شناسی در خانه تاریخی زند، واقع در خیابان انقلاب کوی 17؛ موزه صنایع دستی در خانه تاریخی یزدان پناه، واقع در خیابان 19 دی، کوچه 11؛ و گنجینه آثار مراجع عظام تقلید، جنب بیت امام خمینی (ره)، واقع در خیابان معلم، میدان روح الله در روزهای یکشنبه و دوشنبه در دو شیفت صبح و عصر بصورت رایگان پذیرای بازدید عموم علاقه‌مندان است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: با توجه به ورود خیل عظیم زائران در این ایام، گروه‌های نظارت این اداره‌کل بصورت ویژه از تمام تاسیسات گردشگری اعم از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های پذیرایی بین‌راهی و خانه‌های شخصی استیجاری بازرسی می‌کنند. 

وی افزود: با هماهنگی انجمن‌ها، جوامع و اتحادیه‌های گردشگری مقرر شد تمام تاسیسات گردشگری در این ایام با نصب بنر و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از زائران ورودی به استان پذیرایی کنند و تاسیسات اقامتی با تخفیف ویژه به آنها خدمات‌رسانی نمایند. 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به فعالیت گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در این ایام گفت: تمام نمازخانه‌های بین راهی استان پیش از ایام جشن نیمه شعبان بصورت ویژه بازرسی می‌شوند و نواقص آنها رفع می‌گردد. 

وی افزود: همچنین اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، در محوطه مسجد مقدس جمکران، جنب درب 6 اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی و ایستگاه فرهنگی به نام مولای متقیان حضرت علی (ع) می‌نماید و در خدمت زائران ویژه این ایام است. 


انتهای پیام/122
 
https://qomnews.ir/vdcexn8z.jh8ewi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما