سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : 14594
شهردار قم خبر داد:

ظرفيت پارکينگ‌هاي قم به 150 هکتاررسيد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم از افزايش ظرفيت پاركينگ‌هاي قم به 150 هكتار خبر داد و گفت:‌ اين ميزان نسبت به سال گذشته 30 هكتار افزايش يافته است.
ظرفيت پارکينگ‌هاي قم به 150 هکتاررسيد
به گزارش قم نيوز، محمد دلبري از افزايش سرانه پارکينگ خودرو در قم خبر داد و اظهار داشت: ما سال گذشته در نيمه شعبان که از سال‌هاي موفق مديريت در ارائه تسهيلات به زائران بود 120 هکتار پارکينگ آماده کرده بوديم که امسال 30 هکتار به اين ميزان اضافه شد.

وي با بيان اينکه 150 هکتار پارکينگ با اقداماتي از قبيل خط کشي و حصار کشي براي ميزباني از زائران آمده است، خاطرنشان کرد: امسال قابليت پارک 34 هزار خودرو سواري و سه هزار و 400 دستگاه اتوبوس را در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران داريم که ظرفيت قابل توجهي است. 

شهردار قم يادآور شد: در سال جاري براي جا به جايي زائران 100 دستگاه ميني بوس و 80 دستگاه اتوبوس به ظرفيت سازمان اتوبوسراني اضافه کرده‌ايم.

وي با اشاره به آماده باش سه هزار نفر از عوامل و پرسنل شهرداري در قالب کميته خدمات شهري و زائران براي ارائه تسهيلات به زائران مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: ايستگاه‌هاي مسيرهاي ورودي شهر و ايستگاه‌هاي اطراف مسجد مقدس جمکران به منظور رفاه حال زائران به عرضه آب خنک، يخ بهداشتي و نان مي‌پردازند.

دلبري همچنين از آماده سازي 20 بوستان به عنوان کمپينگ زائرين خبر داد و خاطرنشان کرد: زائران گرامي مي‌توانند در اين کمپينگ‌ها استقرار داشته باشند که براي تهيه مايحتاج آنها نيز فروشگاه‌هاي عرضه مستقيم ارزاق مورد نياز را در بوستان‌ها پيش بيني کرده‌ايم.

وي در ادامه از افزايش سرويس‌هاي بهداشتي از 734 چشمه در سال گذشته به هزار و 122 چشمه در سال جاري خبر داد و گفت: امسال براي نگهداري و نظافت سرويس‌هاي بهداشتي افرادي را مستقر کرديم که زائراين از اين نظر هم رضايت لازم را داشته باشند.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcc0pqs.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما