شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 14740
معاون بنیاد نخبگان استان قم:

طرح دوست علمی ویژه دانش‌آموزان قمی اجرا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون بنیاد نخبگان استان قم از اجرای طرح دوست علمی ویژه دانش‌آموزان قمی از شهریور سال جاری خبر داد.
بنیاد نخبگان استان قم
بنیاد نخبگان استان قم
به گزارش قم نیوز،  محمد افرادی با اشاره به طرح دوست علمی اظهار کرد: این طرح از جمله برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان در سطح کشور و استان‌ها است که طی این طرح 10 نفر از نخبگان المپیادهای ملی و بین‌المللی رشته‌های ریاضی و فیزیک شرکت می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح 60 دانش‌آموز مناطق شهری و روستایی برتر استان با معرفی اداره‌کل آموزش و پرورش انتخاب می‌شوند و طی دو اردوی سه روزه دوره آموزشی خاصی در زمینه رشته ریاضی و فیزیک می‌گذرانند.
 
معاون بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به اهداف بلند مدت طرح دوست علمی گفت: این اهداف شامل شناسایی، حمایت و هدایت استعدادهای برتر با استفاده از ارتباط آنها با چند نخبه رده بالای کشور بوده و همچنین آشنایی افراد و استعدادهای برتر با توانایی‌ها و کاستی‌ها و مسائل مربوط به استان را در برمی‌گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: ارتباط اساتید و دبیران استا‌ن‌ها با دانش آموزان، استفاده از دانش‌آموزان برجسته به عنوان برگزارکنندگان طرح‌های آینده، تهیه مستندات علمی و فیلم برای اشاعه در سطح کشور و استان از اهداف دیگر این طرح است.
 
افرادی با اشاره به نحوه برگزاری طرح دوست علمی گفت: آموزش‌ها و مباحث در دوره سه روزه مطرح می‌‌شود و سپس فرصت یک ماهه برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده تا در زمینه این مباحث بیشتر فعالیت کرده و اطلاعاتشان را غنی‌تر کنند.
 
وی ادامه داد: پس از این بخش دوره تکمیلی سه روزه دیگر به طور مجدد برگزار می‌‌شود و از بین این افراد تعدادی منتخب می‌شوند و به عنوان دوست علمی نخبگان و دانش‌آموزان با یکدیگر مرتبط می‌شوند تا در ادامه برنامه به صورت مجازی و از طریق ارتباط ایمیل و آموزش‌های مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
 
معاون بنیاد نخبگان استان قم یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، بازی‌های فکری و گفتمان علمی و فرهنگی در کنار فعالیت‌ها برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.
 
طرح دوست علمی از شهریور سال جاری با همکاری مدیران و کارشناسان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم در قالب دو اردوی سه روزه در مناطق خوش آب و هوای کشور برگزار می‌شود.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcfxedy.w6djjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما