سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : 14836
طبق سرشماری سال 90:

ظرفیت بخش مسکن در قم بسیار بالا است

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه ریزی استانداری قم گفت: 320 هزار خانوار در قم وجود دارد و همچنین در برابر آن 317 هزار واحد مسکونی ساخته شده است.
ظرفیت بخش مسکن در قم بسیار بالا است
 به گزارش قم نیوز، سید رضا دهناد در جشنواره برترین های صنعت ساختمان سازی که ظهر دوشنبه با حضور رئیس دانشگاه صنعتی قم، مهندسان و صنعتگران ساختمان سازی در سالن وتوس قم برگزار شد؛ با اشاره به سرشماری سال 90 در قم اظهار داشت: 320 هزار خانوار در قم وجود دارد و در برابر آن 317 هزار واحد مسکونی ساخته شده است.
 
وی ادامه داد: در کل کشور 20 میلیون واحد مسکونی وجود دارد که سهم واحدهای آپارتمانی از آن 31 درصد است و در قم این میزان 52 درصد است.
 
معاون برنامه ریزی استانداری قم ابراز داشت: در کشور 56 درصد از افراد مالک واحدهای مسکونی خود هستند و این میزان در قم 47 درصد است.
 
وی با بیان این که تعداد کل مستاجران در کشور 26 درصد از افراد هستند؛ بیان کرد: این میزان در قم 36 و یک دهم درصد است و این نشان می دهد که بخش مسکن در قم دارای ظرفیت بسیار بالایی است.
 
بیش از هزار میلیارد تومان از منابع ملی به قم داده شده است
 
معاون استاندار قم بیان کرد: شاخص های مهم اقتصاد در کشور بخش مسکن است و در سال 91 حدود هزار و 200 میلیارد تومان برای بخش مسکن از منابع ملی وارد استان قم شده است در حالی که منابع کل ملی چهار هزار میلیارد تومان بوده است.
 
وی با اشاره به این که مهندسان ساختمان و مدیریت های خوبی در حوزه مسکن قم وجود دارد؛ عنوان کرد: این آمار و ارقام نشان می دهد ظرفیت بخش مسکن در قم بسیار بالا است و باید گفت که مسکن محرک توسعه و رهبر همه بخش های اقتصادی است.
 
معاون برنامه ریزی استانداری قم افزود: اگر بخواهیم اقتصاد کشور را در حوزه های دیگر از آسیب ها مصون بداریم باید توجه به بخش مسکن و بخش های مرتبط با حوزه صنعت ساختمان سازی بیش از گذشته شود.
 
دهناد با اشاره به این که در قوانین و مقررات حوزه ساختمان سازی ایرادهایی در بعضی از بخش های آن وجود دارد؛ ادامه داد: در بعضی از قسمت های این قوانین گره هایی وجود دارد که مانع شتاب آن شده است که نیاز به بازنگری دارد و نیاز است مجلس شورای اسلامی به آن توجه ویژه داشته باشد.
 
زمان گرفتن مجوز در ساخت و سازها کاهش یابد
 
معاون استاندار قم با اشاه به تاخیر در گرفتن پروانه ساخت و مجوز در ساخت مسکن ابراز کرد: افراد برای گرفتن پروانه ساخت و گرفتن مجوز از سازمان نظام مهندسی سه ماه درگیر پیچ و خم های اداری هستند که لازم است این فرایندها اصلاح و مسیرها کوتاه شود.
 
وی با اشاره به سخن امام علی (ع) یادآور شد: نماینده انسان ترجمه عقل او است و هر شهری ترجمه 2 مولفه قوانین و عقل مدیریتی است که شهر مطلوب آن را باید دارا باشد.
 
دهناد با اشاره به این که وظیفه شهرداری فقط نظافت و پاکیزگی شهر نیست؛ اضافه کرد: شهرداری باید آرامش شهروندان را در همه بخش ها از جمله معماری و ترافیک شهری ایجاد کند و نواقصی را که در آن وجود دارد را برطرف کند.
 
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری ادامه داد: عقل مدیریتی باید حاکم بر مدیریت شهری باشد و خدماتی که در یک شهر انجام می شود بیان شود و استمرار آن خدمات در دولت های دیگر ادامه یابد.
 
هزینه هزار میلیاردی برای انتقال آب از سرشاخه های دز به قم
 
معاون برنامه ریزی استانداری قم یادآور شد: در دهه چهارم انقلاب اسلامی خدمات انجام شده در کشور بسیار زیاد بود به طوری که در قم 25 پروژه مهم از جمله انتقال آب از سرشاخه های دز به قم صورت گرفت که هزار میلیارد تومان هزینه برای آن شد.
 
وی اضافه کرد: چهار خطه شدن محور قم – شکوهیه، ساختن 300 مدرسه، ساخت پل ورودی 72 تن و جاده قم – گرمسار از جمله این خدمات بوده است.
 
دهناد با بیان این که طی هشت سال گذشته هزار و 200 کارخانه در کشور تاسیس شد؛ ادامه داد: در قم کارخانه فولاد و مسکن که پیش از این سال ها وجود نداشت، احداث شد وهمچنین فرودگاه قم نیز پیشرفت های بسیار خوبی داشته است و می تواند محرک توسعه و تحول در قم شود.
 
وی بیان کرد: شرایط استان قم در طول این سال ها بسیار خوب بوده است و امید است با پیشرفت صنعت ساختمان سازی مستاجران نیز صاحب خانه شده و دانش مسکن در قم قابل تقدیر است و قابل صدور به کشورهای همسایه نیز می باشد.
 
معاون برنامه ریزی استانداری قم ادامه داد: برگزاری این گونه همایش ها می تواند ظرفیت های قم را نشان دهد و با همفکری و هم اندیشی کشور و در راس آن قم را توسعه بخشد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcb0wb8.rhbafpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما