چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : 14896
رئیس مؤسسه تحقیقاتی لیلة القدر:

اندیشه های استاد صفائی حائری حاوی یک منظومه فکری است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مؤسسه تحقیقاتی لیلة القدر گفت: اندیشه های استاد صفائی حائری یک منظومه فکری منطقی است که مباحث مورد نیاز انسان را مطرح می کند.
اندیشه های استاد صفائی حائری حاوی یک منظومه فکری است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید عباس لاجوردی با اشاره به منظومه فکری استاد صفائی حائری اظهار کرد: استاد صفائی حائری معتقد بود که باید افراد را توانمند کنیم تا در مقابل شبهات و بدعت ها موضع گیری کنند و افراد را وابسته به شخص نکنیم.
 
مسئول  سابق امور فرهنگی مسجد جمکران، اضافه کرد: اندیشه های استاد صفائی حائری یک منظومه فکری منطقی و پاسخگو است که مباحث مورد نیاز انسان را مطرح می کند و افراد را توانمند بار می آورد که این مسئله در کتاب های او مشهود است.
 
لاجوردی با اشاره به اندیشه های استاد صفائی حائری در بحث کادرسازی گفت: او معتقد بود که در سازندگی انسان اساس کار است و باید از ریشه کار کنیم، چون در جامعه به انسان سازی نیاز داریم که در مقابل هر ریزشی، رویشی را داشته باشیم و باید نیروهای قوی را داشته باشیم تا بتوانیم آنها جایگزین افراد در نظام سیاسی دینی کنیم.
 
رئیس مؤسسه تحقیقاتی لیلة القدر با اشاره به وضعیت نشر آثار استاد صفائی حائری گفت: در 14 سال اخیر ضمن جمع آوری مجموع آثار صفائی حائری، کتاب های چاپ شده ی او دوباره حروفچینی و چاپ شده است و 75 کتاب از دستنویس ها و نوارهای صفائی حائری تاکنون منتشر شده است که شامل نود درصد آثار او است.
 
معاون سابق فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اضافه کرد: طی سال جاری در صورت بهبود وضعیت قیمت کاغذ ده عنوان کتاب با موضوعات قرآنی، فقهی و نهج البلاغه از مجموعه سخنرانی های استاد صفائی حائری به چاپ خواهد رسید.
 
لاجوردی آثار استاد صفائی حائری را مورد استقبال اقشار مختلف دانست و افزود: دانشجویان و طلبه های جوان از آثار صفائی حائری استقبال زیادی کرده اند، اما نهاد های حوزوی و دانشگاه توجه ویژه ای به آثار او نداشته اند.
 
رئیس مؤسسه تحقیقاتی لیلة القدر مطالعه کتاب های رشد و صراط را گام اول مطالعه آثار استاد صفائی حائری برای جوانان دانست و افزود: افراد با مطالعه این دو کتاب ادبیات استاد صفائی حائری را خواهند شناخت و در کتاب رشد با بحث تفسیر سوره عصر بحث بازگشت به خویش و در کتاب صراط بحث سلوک مطرح شده است.
 
لاجوردی با اشاره به اهمیت کادرسازی اظهار کرد: امروز نمی توانیم با شعار امید بالندگی داشته باشیم، بلکه باید به کادرسازی روی بیاوریم و کتاب های استاد صفائی حائری مشکلات در این حوزه را برطرف می کند.
 
وی ادامه داد: مسئولان حوزه و دانشگاه باید به آثار استاد صفائی حائری توجه کنند و بهای لازم را به اندیشه های او بدهند.
 
یادآور می شود، استاد علی صفایی حائری، از اساتید به نام حوزه علمیه قم بود که در تیرماه سال 1378 در سفر زیارتی به مشهد مقدس به همراه تعدادی از همراهان خود بر اثر سانحه تصادف درگذشت.
 
کتاب ها و آثار این استاد حوزه علمیه چه در زمان حیات و چه پس از مرگ زود هنگام وی با استقبال قشر حوزوی و دانشگاهی روبرو بوده است.
 
مراسم بزرگداشت چهاردهمین سال رحلت این استاد حوزه علمیه همراه با بررسی مراحل سلوک در اندیشه ایشان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین امیر غنوی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، پنج شنبه در موسسه لیلة القدر با حضور علما و طلاب و اساتید و دانشجویان دانشگاه برگزار می شود.
 

انتهای پیام /122
https://qomnews.ir/vdch-6nz.23nkwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما