پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 14913
در آستانه ماه رمضان:

تدارك گسترده راديو معارف براي ماه ضيافت الهي

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام لطفی نیاسر: رادیو معارف با بيش از 21 هزار دقيقه برنامه ويژه، با ميهمانان ضيافت الهي در ماه مبارك رمضان همراه خواهد شد.
تدارك گسترده راديو معارف براي ماه ضيافت الهي
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومي راديو معارف، حجت الاسلام محمد لطفي نياسر درگفتگويي با اشاره به تدارك 21325 دقيقه برنامه ويژه ماه رمضان اعلام كرد: بيش از 9600 دقيقه از اين برنامه ها به صورت زنده است و در قالب برنامه‌هايي متنوع با محور موضوعات اخلاقي، قرآني، فقهي، سبك زندگي و داستاني پخش مي‌شود.

مدير راديو معارف افزود: راديو معارف با دو برنامه «ماه خدا سلام» و « شميم ضيافت» با موضوع شرح خطبه شعبانيه و بيان آداب ورود به ماه مبارك رمضان از ديدگاه رسول اكرم ( صلي الله عليه و آله و سلم ) به استقبال اين ماه پرفيض  و بركت خواهد رفت.

وي در ادامه گفت: راديو معارف  در  اين ايام با دو برنامه زنده با عناوين « نان و خرما» و «سحرخيزان»  ويژه لحظات افطار  و سحرهاي ماه مبارك رمضان به بررسي سبك زندگي ديني و رويكرد اجتماعي، آداب دعا، شرايط استجابت و موانع استجابت دعا مي‌پردازد.

دبير شوراي معارف معاونت صداي رسانه ملي با اشاره به برنامه «نسيم رمضان» گفت: این برنامه كه به بررسي مباحث قرآني به كارشناسي آيت الله مكارم شيرازي اختصاص يافته؛ در ايام ماه مبارك رمضان اقدام به برگزاري مسابقه سراسري قرآني خواهد كرد. همچنين شنوندگان مي‌توانند شنونده  مباحث طرح بزرگ قرآني 1447 از برنامه «تا آسمان» راديو معارف باشند.

حجت الاسلام لطفي نياسر نقش ماه مبارك رمضان در سالم‌سازي فضاي معنوي خانواده‌ها، رمضان و تقواي اجتماعي و آثار تقوا در زندگي اجتماعي، فضائل ماه رمضان، روزه داري و بيان آداب ضيافت را از جمله موضوعاتي دانست كه در برنامه هاي «خانه مهر»، «صبح روشن»، «ارمغان»  و جنگ شبانه «شبستان» به آن پرداخته مي‌شود.

وي یکی از وظایف رسانه‌ها را در ايام ماه مبارك رمضان، پخش نواي دلنشين قرآن و ادعيه دانست و گفت: تلاوت  روزانه يك جزء از  قرآن كريم در اين ايام با صداي استاد عباس امام جمعه هر روز از راديو معارف تقديم شنوندگان خواهد شد. همچنين اين راديو با پخش ادعيه‌هاي اين ماه در برنامه «خلوت انس» و پخش «دعاي افتتاح» ميهمان عزيزان شنونده خواهد بود.  همچنين مباحث تفسيري آيت الله جوادي آملي، آيت الله سيد احمد خاتمي و حجت الاسلام و المسلمين قرائتي به ترتيب  در برنامه هاي«بركرانه نور»، «سروش آسماني» و «در مكتب وحي» تقديم شنوندگان خواهد شد.

مدير راديو معارف از پخش سخنراني‌ها و مباحث اخلاقي در اين راديو خبر داد و گفت برنامه‌هاي «بر بال سخن» ، «مكارم خوبان» ، «رهيافت» و «حقيقت بندگي» از جمله برنامه‌هايي است كه سخنراني‌هاي سخنوران و اساتيد اخلاق را در ايام ماه مبارك رمضان تقديم مومنان خدا جوي شنونده خواهد كرد.

دبير شوراي معارف صدا  در ادامه ضمن اشاره به اهميت رهنمودهاي  امام خميني ( رحمت الله عليه ) و مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در همه مناسبت‌ها تصريح كرد: برنامه‌هاي «كلام امام» ، «حديث آفتاب»  و«پيام ولايت» برنامه‌هاي هستند كه با سخنان ايشان را با محور رمضان و بركات روزه، از آنتن راديو معارف به سمع شنوندگان فرهيخته اين راديو مي رساند .

لطفي نياسر همچنين از پخش نمايش‌هاي راديويي با تكيه بر موضوعاتي نظير انسان و توبه، حقوق اجتماعي و رمضان در برنامه «باغ تماشا» و «داستان هفته» خبر داد.

وي همچنين از پاسخگویی مراجع تقلید به احكام مربوط به روزه  و ماه رمضان وپاسخ به پرسش‌هاي قرآني شنوندگان در دو  برنامه «زمزم احکام» و «پرسمان قرآني» خبر داد و گفت سعي شده حدالامكان پاسخ از زبان خود مراجع معظم تقليد و يا نمايندگان دفاتر ايشان تقديم شنوندگان معارف جو بشود.
مدير راديو معارف برنامه «چراغ مطالعه» را گامي مهم در جهت معرفي كتب معارفي و ديني دانست و افزود: اين برنامه در اين ايام به معرفي كتاب‌هاي  مرتبط با ماه پرفيض و بركت رمضان و روزه داري خواهد پرداخت.

همچنين وي ازتدارك اين راديو براي پخش مستقيم و زنده مراسم احياي شب‌هاي قدر از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله عليها)  و گزارش از حرم‌هاي مطهر حضرت امام رضا (عليه السلام) ، حضرت عبد العظيم حسني(عليه السلام) ، حضرت احمد بن موسي (عليه السلام) و ديگر مشاهد مشرفه در برنامه «فيض حضور» خبر داد.

وي در پايان ضمن ابراز اميدواري نسبت به اثربخشي تلاش‌هاي پرسنل راديو معارف در همراهي با شنوندگان مومن و روزه‌دار، از آنان خواست در ماه ضيافت و غفران الهي تلاشگران اين راديو را از دعاي خير خود بي‌نصيب نگذارند.


انتهای پیام/122
 
https://qomnews.ir/vdchxwnz.23nkzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما