پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 14928
رئیس اداره فرهنگی تربیت قضایی اداره کل زندان های استان قم اعلام کرد:

آموزش 25 رشته فنی و حرفه ای برای زندانیان در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره فرهنگی تربیت قضایی اداره کل زندان های استان قم از آموزش 25 رشته فنی و حرفه ای و اعطای گواهی نامه معتبربه زندانیان در قم خبر داد.
آموزش 25 رشته فنی و حرفه ای برای زندانیان در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام قاسم صفایی اظهار داشت: 25 رشته فنی حرفه ای در حال حاضر در زندان های قم آموزش داده می شود و به کسانی که دوره را با موفقیت سپری کنند گواهی نامه معتبر از سوی فنی حرفه ای به آن ها اعطا می شود و از همان گواهی نامه می توانند بعد از آزاد شدن استفاده کنند.
 
وی بیان داشت: برنامه های اصلاحی با رویکرد نماز و قرآن در راستای کاهش آسیب ها در زندان های قم انجام می شود و برای این منظور 35 طلبه و روحانی از دفتر تبلبغات حوزه علمیه قم و موسسه امام خمینی (ره) در بخش های مختلف زندان در راستای اجرای برنامه های مذهبی فعالیت دارند.
 
رئیس اداره فرهنگی تربیت قضایی اداره کل زندان های استان قم عنوان کرد: 25 نماز جماعت روزانه برگزار می شود و همچنین برنامه های ختم قرآن و مشاوره نیز برپا است و بیش از 14 برنامه قرآنی همچون روخوانی، روانخوانی، قرائت و محافل انس با قرآن کریم در حال اجرا است.
 
حضور زندانیان در کلاس های نهضت سواد آموزی
 
حجت الاسلام صفاییادامه داد: اداره کل زندان های استان قم در سال 91 رتبه دوم را بعد از آموزش و پرورش در استان قم کسب کرد و در همین سال با مشارکت اداره نهضت با هدف ریشه کن کردن بی سوادی زندانیان با حضور 95 درصد از زندانیان بی سواد کلاس هایی برگزار شد.
 
آثار صنایع دستی زندانیان در نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود
 
وی یادآور شد: برنامه های ورزشی همچون ورزش صبحگاهی، فوتبال و والیبال با حضور 100 درصدی زندانیان برگزار می شود و همچنین آثار صنایع دستی زندانیان در نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.
 
وی با اشاره به اجرای تئاتر خیابانی افزود: همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر تئاترهای خیابانی با موضوع مبارزه با مواد مخدر برگزار شد و همچنین در این راستا نمایشگاه های کتاب و برنامه های فرهنگی نیز انجام شد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcdjn0f.yt0ox6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما