سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 15058
قائم مقام مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما:

رسانه‌ها باید پیام خود را با رویکرد احیای ارزش‌های معنوی ارائه کنند

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما گفت: رسانه‌ها باید پیام رسانه ای خود را با رویکرد احیای ارزش‌های معنوی و مناسک دینی ارائه کنند.
رسانه‌ها باید پیام خود را با رویکرد احیای ارزش‌های معنوی ارائه کنند
به گزارش قم نیوز، احمد پهلوانیان با اشاره به اینکه رمضان ماه ضیافت الهی و ماه عبادت است، گفت: این ماه آداب و مناسک خاص خود را دارد که باید رعایت شود.
 
وی یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها را احیای این آداب و مناسک و حس معنوی این ماه مبارک عنوان کرد و افزود: رسانه‌های مختلف باید بر اساس اقتضائات و شرایط خود باید به این امر مهم در جامعه بپردازند.
 
وی بیان داشت: رسانه‌های سنی مانند منبر و محراب از گذشته در این بخش فعال بوده و با توجه به ویژگی‌های آن دوره‌ها تاثیرگذاری بالایی نیز داشته است ولی با توجه به تحولات و تغییر دنیای کنونی باید از ابزارها و رسانه‌های مدرن نیز برای انتقال پیام رمضان کمک گرفت.
 
این کارشناس برجسته در امور رسانه ای اضافه کرد: این آداب و مناسک این ماه در ایجاد حس معنوی مردم به عنوان یک اصل بازدارنده از گناه تاثیر بسزایی دارد.
 
پهلوانیان تصریح کرد: از میان تعدد و تنوع رسانه‌های مختلف، تلویزیون یکی از پرمخاطب ترین رسانه در ایران است که باید از ظرفیت آن برای تقویت این حس معنوی و دینی بهره گرفت.
 
وی یادآور شد: کلیه برنامه‌های مختلف تولیدی اعم از ترکیبی و نمایشی باید بر اساس این جهت گیری، همسویی و هم آوایی حرکت کنند.
 
وی تاکید کرد: در تولید برنامه باید کلیه مولفه‌های بیانی رسانه‌ها اعم از صدا و تصویر و تمامی عناصر برنامه سازی چون مجری، کارگردان و تهیه کننده در خدمت این هدف مهم باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه تمامی عناصر از تم، ایده و داستان و محتوای برنامه باید با ارتقا سطح حس دینی و معنوی مردم منطبق باشد، افزود: حتی برنامه‌های طنز و کمدی نیز نمی تواند از این هدف و محتوا دور باشد بلکه باید با زبان طنز در تحقق این هدف گام برداشت.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcivuaz.t1aww2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما