پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 15111
مدیر مرکز مطالعات فلکی و نجومی خبر داد:

آموزش نجوم به ۳۰۰۰ طلبه حوزه علمیه قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی و نجومی وابسته به دفتر آیت الله سیستانی در ایران، گفت: تاکنون ۳۰۰۰ طلبه در این مرکز آموزش‌های نجومی را فراگرفته‌اند.
آموزش نجوم به ۳۰۰۰ طلبه حوزه علمیه قم
به گزارش قم نیوز، محمد صالح نجف آموزش نجومی 3000 نفر از طلبه‌های حوزه را یکی از فعالیت‌های این مرکز دانست و  اظهار کرد: انتشارات این مرکز به دنبال احیاء آثار منجمین مسلمان است که تاکنون دو کتاب از مجموعه آثار منجمان مسلمان را منتشر کرده است.
 
نجف فعالیت‌های این مرکز را در طول سال برقرار دانست و افزود: این مرکز در سال میزبان علاقه مندان به نجوم است و علاوه بر برنامه‌های آموزشی برای این افراد، در ابتدای هر ماه قمری برنامه رصد هلال ماه را دارد که مختص به ماه رمضان هم نیست.
 
مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی و نجومی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی و نجومی تصریح کرد: سالیانه کتاب پیش بینی وضعیت هلال که شامل اطلاعات هلال، اوقات شرعی و پیش بینی‌های نجومی شصت شهر مهم جهان از سوی مرکز مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی و نجومی  منتشر می‌شود.
 
وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی و نجومی  از ابتدای تاسیسش هر سال نرم افزارهای نجومی را عرضه کرده است و همچنین آخرین اطلاعات نجومی از طریق سایت مرکز در اختیار علاقه مندان به نجوم قرار می‌گیرد. 
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcizzaz.t1awz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما