پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 15123
به پاس موفقیت در کسب 4 مدال ووینام دنیا:

رزمی‌کاران قمی با استقبال پرشور مسئولان و مردم از مسابقات جهانی بازگشتند

قم نيوز : قم نیوز: رزمی‌کاران ملی‌پوش قم با کسب چهار مدال ارزشمند جهانی با استقبال پرشور مسئولان و مردم قم از مسابقات ووینام قهرمانی جهان بازگشتند.
رزمی‌کاران قمی با استقبال پرشور مسئولان و مردم از مسابقات جهانی بازگشتند
 به گزارش قم نیوز، موفقیت در کسب عنوان چهار مدال چهارمین دوره رقابت‌های ووینام قهرمانی جهان در شهر پاریس کشور فرانسه یک بار دیگر موجب شد تا ایران در بین برترین‌های ووینام جهان قرار بگیرد و افتخارآفرینان رزمی کشورمان در مقابل رقبای جهانی سربلند باشند.
 
حضور 4 رزمی‌کار قمی در مسابقات ووینام قهرمانی جهان
 
این موفقیت توسط تیمی به دست آمد که در آن چهار رزمی‌کار قمی یعنی محمدجواد صادق، رضا اکرام‌فرد، علی مختاری و خدیجه رضایی حضور داشتند و هدایت آن نیز بر عهده محمود نوحی بود و با کسب 12 مدال از پیکارهای جهانی ووینام بازگشت.
 
تیم ملی ووینام کشورمان با درخشش ستاره‌های قمی خود بعد از کسب نایب قهرمانی دوره قبل در کشور ویتنام بار دیگر در پاریس فرانسه پرفروغ ظاهر شد، در حالی که تیم کشورمان در دوره قبل با دو مدال طلا و نقره خانم‌ها خدیجه رضایی و پریسا حیدری به مقام نایب قهرمانی پیکارهای 2011 ووینام جهان در کشور ویتنام دست یافت.
 
رقابت‌های ووینام قهرمانی جهان در کشور فرانسه با شرکت تیم‌های ملی پنج قاره در دو بخش مبارزه و فرم به انجام رسید که طی آن تیم ملی ووینام کشورمان با مجموع 12 مدال در هر دو بخش مردان و بانوان و در هر دو قسمت مبارزه و فرم به کار خود پایان داد. 
 
درخشش خدیجه رضایی در وزن منهای 60 کیلوگرم
 
در وزن منهای 60 کیلوگرم مسابقات ووینام قهرمانی جهان، نماینده تیم ملی ووینام ایران، خدیجه رضایی یکی از چهار رزمی‌کار قمی اعزامی به این رقابت‌ها بود که توانست در مراحل قبل از فینال تمام حریفان خود را با کسب نتایج خوب از پیش‌رو بردارد.
 
کسب پیروزی‌های متوالی موجب شد تا نماینده توانمند تیم ملی ووینام کشورمان به دیدار نهایی این وزن راه یافته و در تلاش برای کسب مقام قهرمانی و نشان طلای جهان به مصاف حریفی از کشور مطرح در ووینام دنیا یعنی ویتنام برود.
 
رضایی که در سال 2011 در کشور ویتنام موفق به شکست تمام حریفان خود و کسب مقام قهرمانی و نشان طلای جهان شده بود، این بار در فینال وزن منهای 60 کیلوگرم به حریف ویتنامی باخت تا بدین ترتیب با مدال نقره به ایران و قم بازگردد. 
 
راهیابی محمدجواد صادق به فینال وزن منهای 72 کیلوگرم
 
محمدجواد صادق که یکی از ورزشکاران مطرح رزمی قم است و توانسته تاکنون چندین مدال از رقابت‌های معتبر داخلی و خارجی ورزش‌های رزمی در سبک‌های مختلف کسب کند و برای ورزش قم و کشورمان افتخارآفرین باشد، در رقابت‌های ووینام قهرمانی جهان نیز درخشان ظاهر شد.
 
صادق بعد از کسب برتری مقابل حریفان خود در مراحل مختلف، جواز حضور در دیدار نهایی رقابت‌های ووینام قهرمانی جهان را کسب کرد و به حریفی از کشور الجزایر برخورد، اما با واگذاری نتیجه در این دیدار به مقام نایب قهرمانی و نشان نقره بسنده کرد. 
 
فروغ علی مختاری در بخش فرم
 
تنها ملی‌پوش ووینام قم در ترکیب تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی فرانسه که در بخش فرم با حریفان خود رقابت کرد، علی مختاری بود که با وجود شایستگی برای کسب مقام قهرمانی، به عنوان نایب قهرمانی و نشان نقره راضی شد.
 
مختاری یکی از ورزشکاران توانمند ورزش‌های رزمی استان قم است که در پیکارهای انتخابی تیم ملی ووینام که در اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزبانی قم در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم به انجام رسید، صاحب مقام قهرمانی و نشان طلا شده بود.
 
اکرام فرد تنها طلایی قم در مسابقات قهرمانی جهان
 
رضا اکرام‌فرد، تنها مدال آور طلایی قم در مسابقات ووینام قهرمانی جهان بود که از قضا یکی از دو طلایی تیم ملی ووینام کشورمان در این رقابت‌ها محسوب می‌شود، چراکه تا قبل از روز پایانی تیم کشورمان تنها یک نشان طلا کسب کرده بود، اما اکرام‌فرد تعداد طلاهای ایران را به دو مدال افزایش داد.
 
این قهرمان ارزنده در مسابقات وزن به اضافه 90 کیلوگرم بدون اینکه به حریفان خود مجال استفاده از موقعیت یا اجرای فن بدهد، همه آنها را با اقتدار از پیش‌رو برداشت تا چهره طلایی کاروان ووینام ایران در مسابقات جهانی سال 2013 فرانسه لقب بگیرد.
 
این قهرمانان امروز در میان استقبال مسئولان ورزش قم از جمله مدیرکل ورزش و جوانان، شهردار قم و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی وارد قم شدند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcbf8b8.rhbs5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما