کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسط شهرداری منطقه پنج قم:

دیوار حائل تپه باستانی قلی درویش تکمیل شد

20 تير 1392 ساعت 12:06

قم نیوز: با اجرای معماری ایرانی اسلامی دیوار حائل تپه باستانی 7 هزار ساله قلی درویش در بلوار انتظار تکمیل شد.


 به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید جمال الدین حسینی افزود: پروژه اجرای دیوار حائل تپه باستانی قلی درویش در سطح منطقه پنج با تعریف کاربری‌های مختلف عملا به یک طرح چند منظوره تبدیل شد.
 
وی جداسازی حریم پیاده‌رو و ایمن‌سازی مسیر تردد زائرین مسجد مقدس جمکران را نخستین هدف از اجرای این طرح دانست و گفت: حفظ و ایجاد حریم محوطه تپه باستانی قلی درویش و زیبا سازی بلوار انتظار به عنوان اصلی‌ترین مسیر دسترسی به مسجد مقدس جمکران از دیگر اهداف اجرای این پروژه بوده است.
 
شهردار منطقه پنج قم افزود: در ادامه اجرای این پروژه و به منظور اجرای همزمان طرح زیباسازی معابر شهری، از معماری ایرانی اسلامی که به نوعی با فضای مسجد مقدس جمکران و تپه باستانی قلی درویش سنخیت داشت، در طراحی‌ها استفاده شد.
 
وی طول این پروژه را 250 متر اعلام کرد و بیان داشت: اجرای نمای این پروژه با آجر، سنگ، کاه گل و طرح‌های اسلیمی سفالین صورت گرفته است که ضمن زیباسازی مسیر ورودی زیرگذر انتظار به کارکرد باستانی آن نیز توجه شده است.
 
حسینی با اشاره به اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریالی این پروژه، اجرای عملیات ایجاد فضای سبز را تکمیل کننده عملیات عمرانی این پروژه ذکر کرد و آن را در راستای نهضت بهسازی و زیبا سازی معابر و شوارع سطح منطقه 5 دانست.
 

انتهای پیام/122


کد مطلب: 15126

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/15126/دیوار-حائل-تپه-باستانی-قلی-درویش-تکمیل

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir