پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 15126
توسط شهرداری منطقه پنج قم:

دیوار حائل تپه باستانی قلی درویش تکمیل شد

قم نيوز : قم نیوز: با اجرای معماری ایرانی اسلامی دیوار حائل تپه باستانی 7 هزار ساله قلی درویش در بلوار انتظار تکمیل شد.
دیوار حائل تپه باستانی قلی درویش تکمیل شد
 به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید جمال الدین حسینی افزود: پروژه اجرای دیوار حائل تپه باستانی قلی درویش در سطح منطقه پنج با تعریف کاربری‌های مختلف عملا به یک طرح چند منظوره تبدیل شد.
 
وی جداسازی حریم پیاده‌رو و ایمن‌سازی مسیر تردد زائرین مسجد مقدس جمکران را نخستین هدف از اجرای این طرح دانست و گفت: حفظ و ایجاد حریم محوطه تپه باستانی قلی درویش و زیبا سازی بلوار انتظار به عنوان اصلی‌ترین مسیر دسترسی به مسجد مقدس جمکران از دیگر اهداف اجرای این پروژه بوده است.
 
شهردار منطقه پنج قم افزود: در ادامه اجرای این پروژه و به منظور اجرای همزمان طرح زیباسازی معابر شهری، از معماری ایرانی اسلامی که به نوعی با فضای مسجد مقدس جمکران و تپه باستانی قلی درویش سنخیت داشت، در طراحی‌ها استفاده شد.
 
وی طول این پروژه را 250 متر اعلام کرد و بیان داشت: اجرای نمای این پروژه با آجر، سنگ، کاه گل و طرح‌های اسلیمی سفالین صورت گرفته است که ضمن زیباسازی مسیر ورودی زیرگذر انتظار به کارکرد باستانی آن نیز توجه شده است.
 
حسینی با اشاره به اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریالی این پروژه، اجرای عملیات ایجاد فضای سبز را تکمیل کننده عملیات عمرانی این پروژه ذکر کرد و آن را در راستای نهضت بهسازی و زیبا سازی معابر و شوارع سطح منطقه 5 دانست.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcepz8z.jh8nwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

amir
lotfan bishtar be faza haye sabz dar ghom ahammiat bedahid