شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 15172
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم:

5200 مسکن روستایی در قم مقاوم‌سازی شدند

قم نيوز : قم نیوز: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم گفت: 15 هزار واحد مسکن در روستاهای قم وجود دارد که از این تعداد 5 هزار و 200 واحد مقاوم‌سازی شده‌اند.
5200 مسکن روستایی در قم مقاوم‌سازی شدند
به گزارش قم نیوز،  داریوش بلدی با اشاره به اجرای طرح نوسازی و بهسازی مسکن در روستاها از سال 84 اظهار کرد: وام نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به دو حالت اختصاص پیدا می‌کند یا خود مالک تسهیلات می‌گیرد و با نظارت بنیاد مسکن به احداث می‌پردازد یا منزل در روستا احداث می‌شود و در حد سفت‌کاری به متقاضی تحویل داده می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: 5 میلیون تومان تسهیلات در سال 84 برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی اختصاص پیدا می‌کرد ولی میزان تسهیلات کنونی به 12 میلیون و 500 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
 
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم عنوان داشت: مشاور مطالعات میدانی در روستاها انجام می‌دهد و با توجه به اقلیم، فرهنگ و مصالح الگوها ارائه می‌شود.
 
وی یادآور شد: در هر بخش دفتر فنی طراحی روستایی مستقر شده که دو مهندس محاسبه سازه و معمار در این دفاتر فعالیت دارند که مردمی که می‌خواهند به صورت خود مالک مسکن بسازند به آنها مراجعه می‌کنند.
 
بلدی یادآور شد: نظر افراد با الگوهای مشاور مادر تطابق پیدا می‌کند و متقاضی پس از اخذ نقشه و پروانه به بانک معرفی می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه ضمانت افراد به صورت زنجیره‌ای صورت می‌گیرد گفت: سه نفر که قصد احداث مسکن دارند به بانک ارجاع داده می‌شوند و نفرات اول، دوم و سوم به ترتیب برای یکدیگر ضمانت می‌کنند.
 
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم عنوان داشت: بنیاد مسکن استان قم سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان در سطح کشور شناخته شد.
 
وی با اشاره به وقوع زلزله در آذربایجان شرقی و بوشهر گفت: منازلی که بنیاد مسکن در این مناطق احداث کرده بود صدمه چندانی متحمل نشدند.
 
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی در روستاها بحث ضروری است زیرا متاسفانه بافت قدیمی و فرسوده در روستاها وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 7 هزار و 800 نفر به صورت خود مالک به بانک‌ها معرفی شدند گفت: از این تعداد 7 هزار نفر با بانک‌ها قرار داد منعقد کردند و 6 هزار و 800 نفر مرحله اول وام را دریافت کردند.
 
بلدی خاطرنشان کرد: 15 هزار واحد در روستاها وجود دارد که از این تعداد 5 هزار و 200 واحد مقاوم‌سازی شده‌اند و در صورت ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها ظرف مدت چهار سال تعداد روستاهای باقیمانده مقاوم‌سازی می‌شوند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcf0ydy.w6dteagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما