کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل انتقال خون استان قم:

پذیرای اهداء کنندگان خون در ماه رمضان هستیم

خبرگزاری تسنیم , 23 تير 1392 ساعت 18:04

قم نیوز: مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: استقبال مردم در ماه رمضان از اهداء خون خوب است و سازمان انتقال خون پس از افطار پذیرای اهداء کنندگان محترم خون است.


به گزارش قم نیوز، علی الهی با اشاره استقبال خوب مردم از اهداء خون در ایران و به ویژه شهر قم، اظهارکرد: در ماه مبارک رمضان با توجه به شرایط خاص این ماه، عمده فعالیت لانتقال خون استان قم به بعد از افطار منتقل می شود.
 
وی افزود: البته در ساختمان مرکزی انتقال خون تا ساعت 11/5 پذیرای اهدا کنندگان هستیم اما در دو مرکز حضرت روح الله و ساختمان مرکزی در بلوار 15 خرداد، بعد از افطار از ساعت 21:30 تا تا 23:30 پذیرای مردم هستیم و برخی شب ها همکاران ما تا سه بامداد، به دریافت خون مشغول هستند.
 
الهی تصریح کرد: از مردم عزیز و نیکوکار خواهشمندیم که زمان اهدا را به شب های قدر محدود نکنند و اهداء را در تمام شب ها، توزیع کنند.
 
مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به بحث های تخصصی اهداء خون گفت: تامین خون بحث های تخصصی ای مانند گروه های خونی نادر و تامین سلول های بنیادی را نیز دارد.
 
وی افزود: در قم افراد اهداء کننده گروه های نادر خونی داریم که حتی برای استان های دیگر نیز این خون ها را هنگام نیاز اهداء می کنند.
 
الهی تصریح کرد: خدمت جدید دیگری نیز برای اهداء خون بند ناف وجود دارد و بدین صورت است که پس از پایش ابتدایی، حین وضع حمل، خون موجود در بند ناف جداسازی می شود و در مرکز اهداء خون سازمان انتقال خون قرار می گیرند و در صوورت نیاز، سلول های بنیادی بند ناف به شکل رایگان در اختیار هر ایرانی و خود نوزاد قرار می گیرد.
 
وی افزود: این خدمت رایگان است و فعلا در تهران انجام می شود ولی فعالیت های لازم را برای اینکه قم به دومین مرکز در ایران تبدیل شود را انجام داده ایم و به زودی مقدمات آن در قم فراهم خواهد شد.
 
انتهای پیام /122


کد مطلب: 15202

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/15202/پذیرای-اهداء-کنندگان-خون-ماه-رمضان-هستیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir