يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : 15202
مدیرکل انتقال خون استان قم:

پذیرای اهداء کنندگان خون در ماه رمضان هستیم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: استقبال مردم در ماه رمضان از اهداء خون خوب است و سازمان انتقال خون پس از افطار پذیرای اهداء کنندگان محترم خون است.
پذیرای اهداء کنندگان خون در ماه رمضان هستیم
به گزارش قم نیوز، علی الهی با اشاره استقبال خوب مردم از اهداء خون در ایران و به ویژه شهر قم، اظهارکرد: در ماه مبارک رمضان با توجه به شرایط خاص این ماه، عمده فعالیت لانتقال خون استان قم به بعد از افطار منتقل می شود.
 
وی افزود: البته در ساختمان مرکزی انتقال خون تا ساعت 11/5 پذیرای اهدا کنندگان هستیم اما در دو مرکز حضرت روح الله و ساختمان مرکزی در بلوار 15 خرداد، بعد از افطار از ساعت 21:30 تا تا 23:30 پذیرای مردم هستیم و برخی شب ها همکاران ما تا سه بامداد، به دریافت خون مشغول هستند.
 
الهی تصریح کرد: از مردم عزیز و نیکوکار خواهشمندیم که زمان اهدا را به شب های قدر محدود نکنند و اهداء را در تمام شب ها، توزیع کنند.
 
مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به بحث های تخصصی اهداء خون گفت: تامین خون بحث های تخصصی ای مانند گروه های خونی نادر و تامین سلول های بنیادی را نیز دارد.
 
وی افزود: در قم افراد اهداء کننده گروه های نادر خونی داریم که حتی برای استان های دیگر نیز این خون ها را هنگام نیاز اهداء می کنند.
 
الهی تصریح کرد: خدمت جدید دیگری نیز برای اهداء خون بند ناف وجود دارد و بدین صورت است که پس از پایش ابتدایی، حین وضع حمل، خون موجود در بند ناف جداسازی می شود و در مرکز اهداء خون سازمان انتقال خون قرار می گیرند و در صوورت نیاز، سلول های بنیادی بند ناف به شکل رایگان در اختیار هر ایرانی و خود نوزاد قرار می گیرد.
 
وی افزود: این خدمت رایگان است و فعلا در تهران انجام می شود ولی فعالیت های لازم را برای اینکه قم به دومین مرکز در ایران تبدیل شود را انجام داده ایم و به زودی مقدمات آن در قم فراهم خواهد شد.
 
انتهای پیام /122
https://qomnews.ir/vdcj88ev.uqeiyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما