شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 15176
مدیرکل سازمان انتقال خون قم:

فرهنگ سازی مناسبی در بحث اهداء خون صورت گرفته است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل سازمان انتقال خون استان قم با اشاره به تاکید مراجع بر اهداء خون، گفت: در زمینه فرهنگ اهداء خون، فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته است و مردم با رغبت خون اهداء می کنند.
فرهنگ سازی مناسبی در بحث اهداء خون صورت گرفته است
به گزارش قم نیوز، علی الهی، مدیرکل انتقال خون قم که صبح امروز در جمع خبرنگاران و در نشست مشترک با مدیر کل جمعیت هلال احمر استان قم، سخن می گفت، با اشاره به اینکه اهدای عضو و انتقال خون، یکی از نیازهای اساسی پزشکی دنیاست، گفت: این نیاز در همه کشورها وجود دارد و در کشور عزیز ایران، با سطح شعور و فرهنگ بالای مردم، در رتبه بسیار خوبی قرار دارد.
 
وی افزود: به علت وجود فرهنگ بالا در ایران، نزدیک به 15 سال است که از خون جایگزین بی نیاز شده ایم و مانند قبل، همراهان بیمار، مجبور نیستند که خون اهداء کنند در حالی که در برخی از کشورهای همسایه همچنان این مساله وجود دارد.
 
الهی تصریح کرد: در زمینه اهداء عضو هم بانک بسیار خوبی در کشور وجود دارد و شوق زایدالوصفی در بین مردم برای اهداء خون وجود دارد.
 
مدیرکل انتقال خون قم افزود: برنامه قرار مهربانی که در ماه مبارک رمضان توسط سازمان انتقال خون قم، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی، برنامه ریزی شده است، براساس تفاهم میان این دستگاه‌ها برای حضور و اهداء خون آماده شده است.
 
وی تصریح کرد: بر این اساس، برنامه مشترکی را شروع کرده ایم که از سه شنبه با اهداء خون توسط اعضاء داوطلب سازمان جوانان هلال احمر، آغاز خواهد شد.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcjmvev.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما