کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده قم در مجلس:

حوزه نظارتی دانشگاه علوم پزشکی قم فضا را برای سودجویان ناامن کرده است

23 تير 1392 ساعت 17:30

قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر در حوزه نظارتی سلامت و برخورد با سودجویان مواد غذائی و داروئی در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است.


به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان شهید بهشتی که از آمال و آرزوهای مردم قم بود اظهارکرد: بحمدا... با پیگیری‌های مسوولان استان و وزیر بهداشت وقت این بیمارستان با امکانات و تجهیزات درمانی مناسب در اختیار مردم قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه انجام امور مهم و و کارهای بزرگ مشکلات خاص خود را دارد گفت: روحیه بسیجی و جهادی، حضور مدبرانه و دلسوزانه مدیران و کارکنان حوزه سلامت در میدان عمل بسیاری از مشکلات را در جهت منافع حوزه بهداشت و درمان استان تبدیل به فرصت کرده است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقدامات نظارتی و پیشگیرانه دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه مواد غذائی و داروئی را یادآور شد و عنوان کرد: برخوردهای جدی و تاثیر گذار فعالان این حوزه با متخلفان و سودجویان که سلامت جامعه رابه مخاطره میاندازند نشان دهنده مسوولیت پذیری دانشگاه علوم پزشکی قم در برخورد بی قید و شرط با متخلفان در حوزه سلامت است.
 
حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی افزود: علی رغم همه مشکلات خوشبختانه در حوزه بهداشت و درمان کارهای خوب و ارزشمندی صورت گرفته است که ثمرات آن در حوزه‌های آموزش، پژوهش، بهداشت، درمان، امور دانشجوئی و فرهنگی و نظارتی ملموس است.
 
وی افزایش تعداد دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی قم را یادآور شد و گفت: ایجاد رشته‌های مختلف پزشکی و جذب دانشجویان در تامین نیروی متخصص در مراکز درمانی و همچنین توسعه زیرساخت‌های سلامت در استان نقش موثری خواهد داشت.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با انجام فعالیت و اقدامات زیربنایی و توسعه امکانات از گلایه مندی مردم درحوزه سلامت کاسته شده و رضایتمندی افزایش یافته است افزود: برخی نارضایتی‌ها نیز که وجود دارد به جهت گران بودن هزینه‌های درمان است که نیازمند برنامه ریزی مسوولان است.
 
وی بسیاری از گرانی‌ها در حوزه بهداشت و درمان و تامین دارو را ناشی از مشکلات ارز در کشور دانست و با تقدیر از اقدامات مثبت انجام گرفته در حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: علی رغم همه مشکلات پیشرفت‌های خوبی ایجاد شده که جای تقدیر دارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی تصریح کرد: مشکلات در طول تاریخ همواره وجود داشته است اما باید با بهره گیری از ظرفیت‌ها مشکلات را به فرصت تبدیل کرد.
 
وی تاکید کرد: کار در مراکز درمانی و حوزه سلامت باید مانند مراکز هسته ای کشور باشد که با همه فشارها و تهدیدات و مشکلات به صورت شبانه روزی و با انگیزه‌های دینی، همت و پشتکار در مسیر اعتلای نظام اسلامی فعالیت می کنند.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید اولویت‌های استان در حوزه سلامت مشخص و از طریق مسوولان با جدیت پیگیری شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی همچنین ثبات مدیریتی در حوزه‌های مختلف استان را مورد توجه قرار داد و گفت: بی ثباتی در حوزه‌های مختلف مدیرتی از جمله سلامت آسیب‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
 
در ابتدای این دیدار دکتر سید شمس الدین حجازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و هر یک از اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه گزارشی از پیشرفت‌های حوزه‌های مختلف سلامت استان و مشکلات و دغدغه‌های پیش رو بیان و از تلاشها و پیگیری‌های نمایندگان مردم قم در مجلس برای پیشبرد اهداف حوزه سلامت تجلیل کردند.
 

انتهای پیام/122


کد مطلب: 15203

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/15203/حوزه-نظارتی-دانشگاه-علوم-پزشکی-قم-فضا-سودجویان-ناامن-کرده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir