يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 15203
نماینده قم در مجلس:

حوزه نظارتی دانشگاه علوم پزشکی قم فضا را برای سودجویان ناامن کرده است

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های اخیر در حوزه نظارتی سلامت و برخورد با سودجویان مواد غذائی و داروئی در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است.
حوزه نظارتی دانشگاه علوم پزشکی قم فضا را برای سودجویان ناامن کرده است
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان شهید بهشتی که از آمال و آرزوهای مردم قم بود اظهارکرد: بحمدا... با پیگیری‌های مسوولان استان و وزیر بهداشت وقت این بیمارستان با امکانات و تجهیزات درمانی مناسب در اختیار مردم قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه انجام امور مهم و و کارهای بزرگ مشکلات خاص خود را دارد گفت: روحیه بسیجی و جهادی، حضور مدبرانه و دلسوزانه مدیران و کارکنان حوزه سلامت در میدان عمل بسیاری از مشکلات را در جهت منافع حوزه بهداشت و درمان استان تبدیل به فرصت کرده است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقدامات نظارتی و پیشگیرانه دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه مواد غذائی و داروئی را یادآور شد و عنوان کرد: برخوردهای جدی و تاثیر گذار فعالان این حوزه با متخلفان و سودجویان که سلامت جامعه رابه مخاطره میاندازند نشان دهنده مسوولیت پذیری دانشگاه علوم پزشکی قم در برخورد بی قید و شرط با متخلفان در حوزه سلامت است.
 
حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی افزود: علی رغم همه مشکلات خوشبختانه در حوزه بهداشت و درمان کارهای خوب و ارزشمندی صورت گرفته است که ثمرات آن در حوزه‌های آموزش، پژوهش، بهداشت، درمان، امور دانشجوئی و فرهنگی و نظارتی ملموس است.
 
وی افزایش تعداد دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی قم را یادآور شد و گفت: ایجاد رشته‌های مختلف پزشکی و جذب دانشجویان در تامین نیروی متخصص در مراکز درمانی و همچنین توسعه زیرساخت‌های سلامت در استان نقش موثری خواهد داشت.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با انجام فعالیت و اقدامات زیربنایی و توسعه امکانات از گلایه مندی مردم درحوزه سلامت کاسته شده و رضایتمندی افزایش یافته است افزود: برخی نارضایتی‌ها نیز که وجود دارد به جهت گران بودن هزینه‌های درمان است که نیازمند برنامه ریزی مسوولان است.
 
وی بسیاری از گرانی‌ها در حوزه بهداشت و درمان و تامین دارو را ناشی از مشکلات ارز در کشور دانست و با تقدیر از اقدامات مثبت انجام گرفته در حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: علی رغم همه مشکلات پیشرفت‌های خوبی ایجاد شده که جای تقدیر دارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی تصریح کرد: مشکلات در طول تاریخ همواره وجود داشته است اما باید با بهره گیری از ظرفیت‌ها مشکلات را به فرصت تبدیل کرد.
 
وی تاکید کرد: کار در مراکز درمانی و حوزه سلامت باید مانند مراکز هسته ای کشور باشد که با همه فشارها و تهدیدات و مشکلات به صورت شبانه روزی و با انگیزه‌های دینی، همت و پشتکار در مسیر اعتلای نظام اسلامی فعالیت می کنند.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید اولویت‌های استان در حوزه سلامت مشخص و از طریق مسوولان با جدیت پیگیری شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی همچنین ثبات مدیریتی در حوزه‌های مختلف استان را مورد توجه قرار داد و گفت: بی ثباتی در حوزه‌های مختلف مدیرتی از جمله سلامت آسیب‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
 
در ابتدای این دیدار دکتر سید شمس الدین حجازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و هر یک از اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه گزارشی از پیشرفت‌های حوزه‌های مختلف سلامت استان و مشکلات و دغدغه‌های پیش رو بیان و از تلاشها و پیگیری‌های نمایندگان مردم قم در مجلس برای پیشبرد اهداف حوزه سلامت تجلیل کردند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcaeun6.49nmw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما